Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Lina - 26 februari 2010 20:06


Ja, hallelujaaaa nu är det fredag!   Inte en dag för sent.

Tack o lov är jag inte en av dom som lider av att gå till jobbet, trivs ju! Men är trött... Detta kommer av att den finns en katt i Hundshult, som heter Gizmo... Hans livsuppgift är att leva rövare om nätterna, far omkring som en fullständig idiot i huset  

Detta kommer nog att avta nu när minusgraderna börjar ge vika, men sista månaderna har den lilla rackaren väckt mig VARENDA natt... Kan ju lika gärna adoptera ett kolikbarn för jag sover bara någon timma, sen är han igång igen. En natt slängde jag ut honom men efter fem minuter hörde jag att han jamade och då brast det ju. Stackarn, han frös om fötterna för det var skitkallt  
Men idag är det ju plusgrader så lille kissen har varit ute en hel del vilket kan medföra att nattens sömn kan bli av riktigt god kvalitét!   

Men först är det Let's Dance! Till detta avnjuts en sparris soppa med kräftstjärtar, cremé fraiche och svart stenbitsrom samt en bit hemmagjort vitlöksbröd. Mumsigt lagom så här efter en veckas jobb.Efterrätt blir det eminenta TV4 programmet Solsidan. Det är humor det  

Alfred har gått i trasken idag. Fina grejer det. Han har dessutom stenkoll på godisskåpet som öppnas efter varje session. Dessutom får han en Royal Canin Recovery. Typ en paté med snabb energi som han ääääälskar. Givetvis delar han med sig till syster Ebba  


Nedan en bild på Gizmo under "dagtid" när alla andra är vakna...

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards