Alla inlägg under augusti 2009

Av Lina - 31 augusti 2009 16:23

  

Jaja, här är det häcken full så jag hinner inte blogga något vidare just nu. Fullt ös medvetslös kommer att få ett nytt ansikte denna vecka…

Men till helgen är det MT och det ska ju bli roligt! Eller, spännande i alla fall, hihi.
Ebba ska få vara hemma hos mamma o pappa. Skott träning i all ära men en hel dag av smällar när man redan är rädd och ligger ensam i bilen är nog att ta i. Lille Ebba äter hellre korv och ost i Fredriksdal tror jag!
För oss tvåbenta och Palleplutt bär det av till Hällefors på fredag kväll. Ska bo i ett gammalt brygghus i en stugby. Mysigt! Sen slipper man gå upp vid 4-rycket också. Ett argument bara det. Efter MT’t bär det av till Kristinehamn för att umgås med tjocka släkten, på hundsidan alltså. Och dom är inte speciellt tjocka nån av dom, men många! Trevligt som tusan ska det bli tycker vi:)


Ses o hörs


Av Lina - 17 augusti 2009 11:50

Jaha, idag har Lina somnat i stolen hos frisören. Men det var bra med en mikro tupplur för nu är jag mycket piggare!

I helgen var det augustikannan och Jönköping tog hem segern i år igen. Heja heja!!

Ikväll är det middag i Fredriksdal. Hampus flyttar hem imorn så jag och Tina ska susa dit sen. Ebba ska få följa med hem också. Hon har varit hos mamma o pappa en dryg vecka nu. Rena semestern för henne med massor av god mat och långpromenader. Dessutom lite semester från lillbrorsan…;)

Av Lina - 14 augusti 2009 07:55

 

Nu har man i alla fall kommit igång på jobbet. Världen tycks ha vaknat liksom…

 

Igår var det träning på klubben inför årets Augustikanna. Alfred får inte vara med i år, hade för höga poäng förra året. Angenämt problem, hihi:)

Lille Ylle går som tåget! Nu ska vi bara jobba bort hjälperna på ”ligg” och ”fot”. Han är jätteduktig på ”stanna kvar” och ”sitt” har han ju kunnat sen han var ett litet Ylle-yngel:)

Kommer bli en liten stjärna!

Ikväll blir det en tur till Mullsjö med Sussi. Ska kolla in tävlingarna. Kommer susa runt i deras pippigula Corvette. En riktig hundbil!

Ska se om jag kan lokalisera några kantareller i skogarna i helgen. Jag lämnade ju kvar några. Hoppas ingen snott dom bara, grrr…

Det är ju även skitmycket lingon så man har att göra framöver. Ojojoj så trevligt när hösten kommer!


Av Lina - 10 augusti 2009 08:07

 

Hur fort går helgerna egentligen?? Visst är det skumt hur ledig tid går fortare än ”oledig” tid…

 

I helgen var det rottweilerklubbens rasmästerskap i bruks. Alfred och jag var första reserver i spåret, men inga ekipage uteblev så vi agerade publik istället. Också kul!

Sussi o Jessi var i alla fall med. Det var nära uppflyttning (trots utebliven plats och budföring!) men med 25-30 grader där lydnadsplanen förvandlas till en stekpanna blev det lite för mycket… Ni tar det nästa gång!!

Både jag och Tina hade dock en smula ont i håret efter Elin o Robbans kräftskiva på lördagen. Men det var skönt att komma ut i friska luften lite.

Dagen avslutades med lite tjingtjong mat tillsammans med Glenn och Sussi.

 

Idag pep Tina till Ungern. Bästisen Helena ska gifta sig. Då är vi kattvakter, Ebba o Alfred o jag. Blir nog lite extra hundträning i veckan också kan jag tro, hehe. Och till helgen håller vi tummarna att Karin kommer och hälsa på.

 

Trevlig måndag alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards