Alla inlägg under september 2009

Av Lina - 30 september 2009 17:43

Japp, ikväll är det säsongspremiär av Grey´s Anatomy. Detta ska vi fira med nötstek och rostade rotfrukter. Sköljs ner med en pava rött. *Mumma*

Man måste ju sätta lite guldkant på vardagen! Mycket viktigt.

Eventuellt blir det även lite nybakat bröd till. Det är Leila Lindholm som står för receptet som direktlänkas här:

http://recept.nu/1.18332/leila_lindholm/matbrod/mjol/filmjolkslimpa

Huuuuuur gott som helst och en baggis att fixa. Bara att röra ihop och skjuts in i ugnen! Inte ens jäsning behövs. Kanon!

Lunchen idag bestod av en skiva sådant bröd med kantareller på. Ojojoj säger jag bara!
Herrejösses vilket husligt litet inlägg detta blev. Sa jag att jag äntligen fått arslet ur vagnen och putsat mina fönster också? Med tanke på att bilen är renare än fönstren så var det hög tid, trust me…

Med tanke på att det är ett tag sedan jag lade in bilder skickar jag in ett gäng från mobilen nu. Äntligen funkar Internet hemma.
-Ett stort tack till underbara grannar som hjälper en flicka i Internet nöd!


Mitt leila bröd:)  


Före....


Efter... hehe:)     

Av Lina - 28 september 2009 08:56

I helgen kom det folk från när och fjärran med sina rottisar.

Tyvärr fick vi byta helg så jag kunde inte vara med så mycket, men i lördags tränade vi för fullt.

Tycker att Alfred går från klarhet till klarhet. Filade på uppletandet, treans fjärr, metallen och hopp apporteringen. Jätteroligt! Men han blir lika ledsen varje gång passet är slut och han ska hoppa in i bilen igen… Plutten.

Ebba fick briljera lite med sitt läggande under gång. Det ser bokstavligt talat ut som om man slagit något hårt i huvudet på henne för hon klappar i backen skitfort!! Sen skulle vi köra budföring med Ebba, för det brukar hon tycka är roligt. Camilla var mottagare och Ebba sprang iväg i full fart. Efter halva vägen gjorde hon en 90-graders sväng mot bilen, ställde sig vid luckan. ”Tack för mig” typ… Hon var helnöjd med sin insats och låg sedan på sin madrass och kikade halv intresserat på sina kompisar som gjorde allt för att impa på husse/matte. Hon tycker nog att dom är korkade… Men är man elva år får man välja vilka moment man vill träna, eller hoppa över samt idiotförklara sina kompisar. Tydligen… ;)

Av Lina - 25 september 2009 09:12

Veckorna springer iväg!

Snart bär det av till Karibien, moooooahahahahaaaaaa;P 


Vet inte om det är jag som är lite känslig denna fredag men jag tycker detta klipp är såååå gulligt!

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=28221

Men lite söta bilder eller klipp med djur och musik…ja då är det inte svårt att pressa ut en tår. Gulle gull!!

Det var som häromdagen… jag var nere och grejade lite, Ebba o Alfred låg o sov uppe i sängen (japp, klart att dom får!). Plötsligt börjar Alfred ”prata”. Lät som om han sa ”baaaooooowaooooo”, hm… men ni kanske hajar, hundprat möter ylande… Det var som om han ville få igång Ebba. Till slut började hon små pipa lite, för att till slut börja yla i högan sky, till Alfreds stora förtjusning som inte var sen att stämma in. Jag smög halvvägs upp i trappan. Då ligger dom nos mot nos och skrålar. Jösses, jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig! Ett fullständigt obetalbart ögonblick som hade fått vilket youtube klipp som helst att se skittrist ut, haha.

Sötstrutar…


I helgen är det ganska fullspäckat schema (nähe!). Ikväll bär det av till Nässjö och Tinas syster på middag. Ska bli jättetrevligt. Vovsen ska vara i Fredriksdal och förmodligen få en hel del godsaker under tiden.

Imorgon blir det hundträff med Rottis gänget från lägret. Ska bli jätteroligt att träffas igen! Alfred tycker att det ska bli särskilt roligt att träffa Lexi, som för honom alltid kommer att vara ”schnygg-bönan som höglöper”… Han brukar inte bli jobbig kring tikar, men Lexi tycks befinna sig en klass för sig;)

Får se vad Ebba kommer tycka om alla ungdomar som är korkade nog att gå ut och leta grejer som matte ”tappat” i skogen. Hon tycker att man gott kan leta upp det själv… Men en fika stund vore ju däremot idiotiskt att missa, då plockar hon upp ALLT som "tappas" på marken.


Av Lina - 13 september 2009 15:54


Jippiiiii!!!


Nu går det att kommentera, Fia:)


Gick igår upp strax efter fyra på morgonen för att åka iväg på vår första Lägre tävling i spår, i Ljungby.

Det var kolsvart ute och hundarna var inte med på noterna förrän jag drog på mig träningskläderna.

Då vaknade Alfred till och skuttade glatt runt mina fötter:) Ebba var mest nöjd över att vi skulle åka bil.

Utflykter är det bästa dom vet, oavsett målet.

06,20 anlände vi i Ljungby, eller rättare sagt Ryssby där samlingsplatsen var. Rastade hundarna ordentligt och inväntade sedan lottningen. Vi fick spår nr 4 och start 3 i lydnaden.

Glenn från lägret kom med på tävlingen trots att han "bara" var 2a reserv.

Väl i skogen tog Alfred påsläppet klockrent och första vinkeln som en dammsugare. Han hade riktigt gott drag i linan och jag älgade på bakom medan svetten lackade. Det var ganska snårigt och spåret gick över 3 bäckar. jag tyckte det tog en väldig tid innan vi hittade första pinnen, så troligen bommade vi första och ev andra. Jag såg inga på backen, men han jobbade så bra och jag hade fullt upp med att hålla mig på benen. Lite orutinerad som man är också så var det helt enkelt bara att gilla läget och hoppas på det bästa. Det vill säga lita på Alfred. Han har ju en smula bättre näsa än jag;)

Vi hittade till slut några pinnar och jag började andas ut. Sen for vi in ett snår igen och när Alfred kom ut på andra sidan stannade han, jag trodde såklart att han hittat en apport. Men när jag kom utfarande ur snåret stod det en älg ca 15 meter framför oss. Jag tappade fattningen en smula, för att inte säga sket på mig. Alfred var också lite ställd. Men jag sa "spåra" till honom (vad hade jag för val) och han satte helt sonika ner näsan i backen igen och jobbade vidare, dock med ett öga kvar på älgen som sprang iväg, eller seglade -för vilka kliv dom tar!! Vi gicck över en bäck och på andra sidan fanns färska älgslag. Jag hann tänka att nu går han efter älgen, men så hittade vi en apport till:)

Strax därefter kom även slutet. Visserligen brukar vi inte ha problem med apporterna men denna dag förstår jag om han tappade lite fokus. 3 pinnar plus slut är ju på håret för att klara uppflyttning så nu krävdes att vi fått en tia på påsläppet och att vi får en tia på budföringen. -Det fick vi:)

Platsen och lydnaden gick också bra. Inga nollade moment och flera tior. Men med tanke på att spåret har koefficient 21 är 4 missade pinnar svårt att ta igen...

Vi slutade till slut på 466,25 poäng och en andra placering -och framförallt UPPFLYTTADE!!

Gud var glad jag var:)

Tyvärr fick Glenn också problem i spåret. Dom stötte på både älg, jägare OCH hundar. Trist!! Det blev för mycket för att hålla koncentrationen. Bättre lycka nästa gång!! -Tack för att ni stannade och hejade på oss:)

Idag är det vilodag för Palleprinsen. Han har hjälpt till att montera ned poolen. Detta genom att plaska, drick, blåsa bubblor och rulla sig i "gräset" som poolen stått på. Nu luktar han väldigt tvivelaktigt. Själv är han ofantligt nöjd med sin nya Dog de Cologne a'la Ensilage...

men han får gärna lukta lite skit efter denna helg!

Ebba luktar som en sommar äng, men ser ut som en liten golvmopp. Saxen och schampoo flaskan ska komma på besök any day now...

Av Lina - 7 september 2009 10:04


Japp, det gick fint det där:) Palle skötte sig galant och vi är sååå stolta!

Lite synd att vi inte får KORAD titeln, men huvudsaken är att han gick igenom testet.


En längre utläggning samt resultat kommer på hemsidan när jag fixat datorn...


Hej så länge

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards