Alla inlägg under april 2009

Av Lina - 28 april 2009 20:34

Joggat med hundarna en hel del sista tiden. Köpt nya skor, svindyra men dom är verkligen asbra! Vilken skillnad det är då. Faktiskt!

Ebba hänger med bra, men jag märker att hon flåsar lite mera än förr. Hennes återhämtning är dock grym. Hon kommer snabbt ner i puls. Alfred är i finfin form också och han tycker det är så roligt, inte helt otippat, han är ju ”easy to please”, lille nutte.

Idag körde vi vår Lovsjö runda, plant och mjukt underlag (sand) och lagom lång. Sen blev det ett dopp i sjön för svansarna. Jag stod över…

 

När vi kom hem körde jag några framförgåenden med Alfred. Han gick skitfint, spikrakt och bra tempo.

 

Lägger med lite bilder… Alfred slappar i fåtöljen efter träningspasset ikväll. Visst är den lite liten, men det går att knöla ner sig. Ebba ligger under täcket i sängen, hon tyckte det var skönt att bada benen i sjön, men man blir lite kall efteråt;)
Även en bild från hundarna i cabben, trångt som tusan, men finna det hjärterum…

  

Av Lina - 18 april 2009 18:33

Jaha, då har man kommit fram till att Back On Track är doping. Kära nån… Det får man tänka på framöver då. Vet inte om det är bra eller dåliga nyheter för tillverkarna men detta tyder ju i alla fall på att produkten fungerar, så det är ju bra!

Läs mera om beslutet här: http://skk.se/ovrigt/hundvast20090414.htm

 

I övrigt är denna matten lite seg idag. Har italiensk afton med kollegorna igår. 7 olika rätter och massor med rödvin. Mumma!! Skittrevligt!! Men det känns idag. Inte att jag mår dåligt eller så men trött nåt så in i baljan…

Ebba var ensam på täppan igår, men njöt i fulla drag av oxfilé carpaccio… Man ska ha det gott på ålderns höst! Alfred är hos Tina i helgen. Där vankas det plankstek. Inte heller så illa pinkat i en hunds ögon eller människas för den delen! Man ska ju ha det bra i ungdomens vår också såklart!

 

Idag kom jag på den briljanta idén att jag skulle ha ihjäl lite ogräs. Hade tänkt elda (min nya hobby) med munstycket på vattenslangen har pajat så det sket sig. Lite dumt om jag struntar i vatten och eldar upp hela Hundshult…

I alla fall så skulle jag använda ett ogräsmedel med ättika i. Miljövänligt och bra tänkte jag. Problemet är att man som en smula bakfull inte mår sådär värstans mycket bättre av att det stinker ättika… Tror inte medlet fungerar heller för varenda maskros som jag sprayade ner ser irriterande pigg ut. Slutar väl med att jag får krypa runt på knä och slita upp fanskapen för hand… shit happens…

Annars har vi tagit det lugnt idag, jag och Ebba. Legat ute i trädgården och sovit lite. Skönt i solen med fortfarande lite kalla vindar.

 

Nu börjar det bli dags att sno ihop lite käk. Blir födelsedags mat till några vänner. Medelålder på gång där så jag ska nog bara säga grattis alldeles som hastigast, sen får vi prata om annat och äta gottJ

 

Imorn blir det viltspår för Ebbas del, innan Pallen kommer hem. Sussi och jag ska träna lite ihop. Blir väl en joggingtur också kan jag tro.

 

Nu ska jag ställa mig vid spisen där jag hör hemma, haha.

Trevligt helg, eller har det så trevligt resten av helgen!

Av Lina - 13 april 2009 08:51

Så, nu har har något att läsa Björn;)


Påsken har bestått av hundträning och hundträning kan man säga. Träffat lite vänner också och familjen förstås.

Sen har Alfred gått och blivit storebror! tyvärr blev det bara 2 stycken som överlevde, men dom och mamma Brumma mår bra och då får man glädjas över det:)


I övrigt har dagarna tillbringats i Sonarps Kvarn där det varit MH.

Ulrikas hund Anja gick bra som f-n och uppfödarna hade tårar i ögonen:)

Det var Ebbas uppfödare som bedömde hundarna igår. Skitroligt att träffa henne. Hon har en liten 12 veckors tik hemma som hon undrade om jag ville ha:)


Alfred och Ebba har spårat flera gånger och har även tagit ett dopp i sjön då vädret varit minst sagt bra!

Både skog och fältspår har vi klarat av. Ebba har gått superbra! Alfred också förstås. Särskilt igår när jag och Sussi lade fältspår i Konungsö.


Men Alfred tog priset när jag häromdagen tappade min mobil i skogen. Märkte det 2 h senare och höll på att leta ihjäl mig hemma... Befarade sen att mobilen låg i skogen så det var bara att dra fram sele och lina. Hade INGEN ANING om vart jag hade gått heller för givetvis hade jag just denna promenad gått kors och tvärs i flera timmar:(

Men jag tog med mig Alfred och släppte på honom där jag gått upp i skogen och efter en lång stunds spårande vände han sig om. Han hade då hittat Ebbas sko som vi tappade förra veckan -en dyr rackare som jag grämt mig över... Sen fortsatte vi och efter ca en kvart till vände han sig om igen -ur munnen hängde då mitt mobil snöre, mobilen var i gapet på Palleman. Tur att modellen är stöt och fukttålig för den var en smula slemmig.
Jag blev så glad medan Alfred såg lite snopen ut. Han tyckte väl inte dom här leksakerna var sååå himla roliga;)


Idag är det också kanonväder så jag, Sussi och alla svansar ska ta med fika och gå en långtur i skogen. Så nu blir det frukost innan det bär iväg...

PS. Ska försöka uppdatera liiiiiite oftare än typ 1ggr/månad... Inte varit så inspirerad bara...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards