Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Glad Påsk

Av Lina - 13 april 2009 08:51

Så, nu har har något att läsa Björn;)


Påsken har bestått av hundträning och hundträning kan man säga. Träffat lite vänner också och familjen förstås.

Sen har Alfred gått och blivit storebror! tyvärr blev det bara 2 stycken som överlevde, men dom och mamma Brumma mår bra och då får man glädjas över det:)


I övrigt har dagarna tillbringats i Sonarps Kvarn där det varit MH.

Ulrikas hund Anja gick bra som f-n och uppfödarna hade tårar i ögonen:)

Det var Ebbas uppfödare som bedömde hundarna igår. Skitroligt att träffa henne. Hon har en liten 12 veckors tik hemma som hon undrade om jag ville ha:)


Alfred och Ebba har spårat flera gånger och har även tagit ett dopp i sjön då vädret varit minst sagt bra!

Både skog och fältspår har vi klarat av. Ebba har gått superbra! Alfred också förstås. Särskilt igår när jag och Sussi lade fältspår i Konungsö.


Men Alfred tog priset när jag häromdagen tappade min mobil i skogen. Märkte det 2 h senare och höll på att leta ihjäl mig hemma... Befarade sen att mobilen låg i skogen så det var bara att dra fram sele och lina. Hade INGEN ANING om vart jag hade gått heller för givetvis hade jag just denna promenad gått kors och tvärs i flera timmar:(

Men jag tog med mig Alfred och släppte på honom där jag gått upp i skogen och efter en lång stunds spårande vände han sig om. Han hade då hittat Ebbas sko som vi tappade förra veckan -en dyr rackare som jag grämt mig över... Sen fortsatte vi och efter ca en kvart till vände han sig om igen -ur munnen hängde då mitt mobil snöre, mobilen var i gapet på Palleman. Tur att modellen är stöt och fukttålig för den var en smula slemmig.
Jag blev så glad medan Alfred såg lite snopen ut. Han tyckte väl inte dom här leksakerna var sååå himla roliga;)


Idag är det också kanonväder så jag, Sussi och alla svansar ska ta med fika och gå en långtur i skogen. Så nu blir det frukost innan det bär iväg...

PS. Ska försöka uppdatera liiiiiite oftare än typ 1ggr/månad... Inte varit så inspirerad bara...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Ovido - Quiz & Flashcards