Alla inlägg under oktober 2011

Av Lina - 30 oktober 2011 20:18


Igår var det fest hos några bekanta. Jättetrevligt men idag är man lite seg. Men det var det värt!
Efter en trattkantarell runda i skogen kändes kroppen bättre. Dessutom var hundarna nöjda! Tränade en liten stund med Märta men hann inte med Alfred för det började tokregna! Men han sov förnöjt så han verkade inte bry sig så mycket.


Jahopp, imorn ska man in och operera axeln för tredje gången. Vore fint om man slapp en fjärde...men det får man hoppas. Slipper iaf att bli inlagd (dagkirurgi) och det känns bra, hatar att sova i en sal med andra människor som snarkar osv. Usch!
Har precis käkat hemmagjord pizza hos grannarna och toppade detta med lite glass så nu blir det ingen mera mat innan operationen. Ska nog gå upp extra tidigt så att man hinner få i sig en kopp kaffe iaf, annars blir det ingen bra dag!
Tina kommer att vara lite personlig assistent imorn efter operationen. Kan vara bra utifall jag är småfull efter narkosen. Tror dessutom att hundarna kanske börjar undra vad det är för fel på mig. *Shit, matte e ju packad och de e ju måndag!*  
Som jag alltid sagt, hade jag varit hund hade jag varit avelsspärrad för jag sitter inte ihop ordentligt  

Jag återkommer när jag har lite koll på verkligheten igen. Tills dess, håll en tumme  

Av Lina - 24 oktober 2011 22:02


I helgen åkte jag och hundarna till Norrköping för att hälsa på Yvonne, Roger och lille jaktlabbevalpen Spike. Mörkret hade precis lagt sig när vi kom fram så någon hundträning blev det inte – vi gick direkt på vinet och hundsnacket istället!  
Lille Spike som är drygt 4 månader är lite osäker men han blev snabbt kompis med Alfred och Märta. Precis i början när Alfred hälsade och nosade på honom kissade han på sig, lille gullet. Likt en liten fontän på köksgolvet. Då backade Alfred undan lite –dels för att han fick kiss på sig men också för att visa att han inte ville honom något illa. Då svansade Spike snabbt efter Alfred igen. Idol fick en ny innebörd för det var precis vad Alfred blev för Spike. Man riktigt såg hur Spike växte under helgen och han var såååå mallig över sin nya och stora kompis. Det är såna här gånger man känner sig extra stolt över prinsen. Han är så schysst och gullig –och nästan pedagogisk med småttingarna. Spike lade sig flera gånger på rygg och ålade in under hakan och mellan frambenen på Alfred, när de båda låg på golvet. Då gosade Alfred med honom, pussades och var bara så söt!  
Märta blev lek kompisen nummer ett! Här vågade Spike ta lite mera plats och på lördagen började han tom nafsa lite när de lekte. Lite gulliga morr och små brottningsmatcher i soffan blev det också. Men Märta var väldigt försiktig med Spike. Det var trevligt att se då försiktighet inte är hennes starka sida…hehe…
På lördagen följde vi med på valpkurs och efter det tog vi en promenad. Så otroligt gulligt att se dessa tre spatsera på skogsvägen i bredd, med lille Spike i mitten. Vid detta laget var han så stolt över att vara del i ”flocken” och hela han utstrålade självsäkerhet. Som om inget ont kunde drabba honom. Så var det nog också, rottorna (och då särskilt Alfred) hade liksom tagit honom under sina vingar och nu skulle dom lära honom att flyga  

Gud så djupt, men så kändes det!
På kvällen drack vi lite mera vin och det var lika gott idag! Vonsan blandade även ett par drinkar som rann ner lite för lätt… Smaskiga var dom!
Sedan sov jag som en klubbad knubbsäl. Hundarna var också trötta och sov jättegott.
På söndag morgonen drog vi till skogs. Vi lade lite spår till småttingarna och Alfred fick göra ett uppletande. Lek och bus hann vi med också idag och när jag väl styrde kosan hemåt tog det inte 500 meter innan hundarna total däckat i bilen. Trötta som få efter en rolig helg!  

För att se lite bilder från helgen, gå in på: http://askrikes-spike.bloggplatsen.se/

Av Lina - 12 oktober 2011 20:02


Nåja, nu har jag en stund över för några rader.
Vad har hänt sedan sist. Hm… ja, Märta löper ju som bekant och är nu inne på dygn 19. Alfred har varit superduktig och knappt brytt sig –fram till dygn 16. Heeeeerregud vad det svängde då! Han är som förbytt och totalt desperat!   Märta hjälper inte precis till heller, hon beter sig som en riktig liten slampa, lillpluttan! Jösses alltså. Stackars Palle gossen… Tur att det är över snart så att det blir lugnt här hemma igen för nu är temat dregel och gnäll. Alfred kan inte koppla av om man inte sätter honom i ett rum där det finns en barngrind. Sedan hänger jag en filt över grinden så han slipper se retstickan som står på andra sidan grinden och viker undan svansen. Jaja, primitivt är bara förnamnet!  

Apropå primitivt så kom jag hem en dag i förra veckan och huset såg ut som en grottmänniska gått bärsärkagång inne!   Hundarna hade varit hemma ensamma några timmar –Märta var den som lämnats lös i huset… När jag klev innanför dörren stod hon på köksbordet. ”Nämen heeeeeje matte, åh jag har haft skiiiiittråkigt så jag har pysslat lite hemma!”   För det första hade den lilla juvelen slaktat ett dubbelpaket Wasa Sportknäcke –och ätit upp en hel del också. Hon såg ut som en liten julgris så hon var ganska mätt, ett Stimorolpaket hade hon också smaskat i sig, dessutom vält ner lite blomkrukor som gått i kras, lecakulor och jord över hela golvet… Mattes besked om taxeringsvärdet hade också kilat runt hörnet. Detta är ett axplock av allt som låg utspritt i huset. Mitt i allt detta stod Alfred som smugit in lite diskret (han hajade nog att matte var lite upprörd) och han såg alldeles förfärad ut! Samtidigt såg han ut som om han sa *Titta inte på mig, jag har iiiiinte gjort någonting!*  

Sötnosarna, lite hormonstinna och beter sig som träskallar. Stackarna, det är inte så lätt. Nu är det Bonde Söker Fru så nu måste jag avsluta! Hej så länge!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards