Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Måndag i ett kallt Hundshult

Av Lina - 6 februari 2012 20:34

Igår kväll var det sömniga klubben här hemma. Hade gått en liten stund på sjön med grannarna för att sedan grilla lite korv nere i vindskyddet. Väldigt trevligt och det är så gott att äta utomhus! Det var en smula kallt, men man piggnade ju till. Trötthet föder trötthet! Det har jag alltid sagt och det stämmer. Att alltid vila när man är trött är inte bra alls. Vila sig i form i all ära, men det tar ofta för lång tid. Näe, ta sig i kragen och rör på påkarna! Det är enda som ger något.

Idag var jag sååååå trött och hade helst av allt legat på soffan tills imorn. Men det hanns med en promenad på sjön innan solen gick ner. Det är en lagom rastningsrunda men ingen direkt motion så efter det fick hundarna gå lite på treadmillen. Alfred 20 min och Märta 10. Det är ju ganska kallt så det är svårt att gå så länge utomhus. Dom små tassarna får köldkramp.
Matte fick vackert springa på treadmillen hon, i 40 minuter, samt lite styrketräning. Men hundarna har inte så mycket underhudsfett som matte och då är det faktiskt en helt naturlig och rättvis fördelning. Nu känns kroppen fräsch och ren, inifrån och ut. Det gick bokstavligen att vrida ur t-shirten. Det är så otroligt skönt att verkligen ta ut sig! Och piggare blev jag, trots att jag före träningen kände mig smått spyfärdig av trötthet.
Nu får man dock lov att parkera på soffan och i magen ligger det fullkornspasta med köttfärssås. Gott! Känns dock som all mat just nu är på väg in i lårmusklerna...


Den här veckan är det en kort jobbvecka, för på fredag har jag tagit ledigt. Tina, jag och hundarna ska upp till Kristinehamn för Märta ska höftledsröntgas och ögonlysas. Hon fyller 1år, lillpottan, så det blir lite födelsedagsfirande också  Givetvis blir det trevligt umgänge i Ölme med hundsläkten. Så himla mysigt ska det bli! Har talat om för Märta att vi ska dit och att hon minsann får sköta sig annars kommer mormor Brumma och tar henne i örat! Eller mular ner henne i en snödriva...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards