Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Lina - 20 februari 2008 16:53

Har en lugn dag på jobbet idag. Trivs ju bäst när det är fullt upp. Men man får försöka fylla dagen med någonting meningsfullt.

 

Vi har ju som ni vet en period med lite täta veterinärbesök just nu. Men är man väl inne i en försäkringsperiod är det ju lika bra att kolla upp allt;)

Ikväll ska vi till veterinären för att kolla så att Alfreds öroninflammation är borta. Tror inte det blir några problem. Öronen ser jättefina ut, men vill ändå kolla så det garanterat är bra nu. Tycker att återbesök när det gäller öroninflammationer är bra! Det är ju väldigt vanligt bland hundar och många behandlar nog enligt ordination men skiter i återbesöket. Sen är hunden inte av med skiten och så vips har man en hund med mer eller mindre kroniska besvär...inte kul…

Ebba har ju aldrig haft problem med öronen, ja inte Alfred heller innan detta. Jag ska vara mera noggrann med att rengöra hans öron i framtiden så vi slipper problem.

 

Man får ju ändå vara tacksam att hundarna fått vara så pass friska som dom varit… Pratade med Annelie igår på kursen och en av deltagarna kommer troligen att hoppa av. Hennes hund har haft stora problem med armbågarna sedan han var ung valp (är nu ca 2år). Är opererad i båda armbågarna vid tidig ålder men nu har han fått samma skit i boglederna. Fy fanken alltså… Har ju sett att han börjat stappla lite vid kurstillfällena när man hållit på ett tag. *Stackars* Det är hennes första hund också. Jäkligt trist…

 

I övrigt gick kursen bra! Vi gick igenom apportering, framförgående och budföring. Körde även lite uthållighet i kontakt och platsliggning.

Bestämde med några av tjejerna att vi ska ses och spåra. Så nu är vi ett ”nytt” gäng på 3-4 stycken som ska ses och träna ihop. Roligt!

 

Jag måste börja träna framförgåendet… Ypperligt tillfälle nu när han ändå ska vara kopplad! Apporteringen får jag bara ha tålamod med… Vi har svårt att komma framåt ordentligt med att bara hålla fast. Och jag kan ju inte köra mycket till ”ingångar” om han släpper. Så matte får ha tålamod och öva i lugn och ro! Det är ju faktiskt ingen brådska.

Tränar ibland att han får gå fot med den apportbocken i munnen. Det går lite bättre. Delar upp momenten så mycket jag kan och sätter sen ihop dem när de funkar.

Dold plats övar jag också nu. Går bra. Han är ju ganska cool så jag tror faktiskt inte han bryr sig om jag står synlig framför honom eller bakom ett plank. *s*

Tränade lite positioner med Ebba igår. Hon tycker det är roligt en stund;) Man nästan glömmer vilken liten stjärna hon är! Mattes gryn!

 

Efter vet. Besöket idag blir det sushi och Grey´s Anatomy. Åh vad gott och trevligt!!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards