Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Lina - 23 mars 2010 14:37



Idag fyller Alfreds mamma Brumma 8 år.

Detta firar vi med ett STORT GRATTIS!!  

  

(onekligen lik sonen...  )


Av Lina - 23 mars 2010 07:45


Det har varit mycket hundträning senaste veckan och helgen. Och resultatet har varit bra. Mitt petande i fjärren ger resultat, Palle ter sig mer och mer som en fällkniv i skiftena, vilket är målet! I framåtsändandet har vi nu börjat plocka ihop delmomenten ”framåt” respektive ”före” och han fattar galoppen. Kul  

Hans sättande under gång gör han konsekvent på 10-poängs nivå. Verkligen super!!  

Ikväll är det kurs igen och jag har skrivit en lapp på momenten vi ska träna på i individuella delen. Ingång på planen är ett moment, då jag kommit på att jag på träning och tävling beter mig väldigt olika och det resulterar i en Alfred som blir lite låg… I övrigt tränar vi mycket länkning och uthållighet.

Nu fattas det bara att snön smälter så att man ge sig ut och SPÅRA!!


Det var det för idag, dags att jobba!

Ovido - Quiz & Flashcards