Alla inlägg den 15 april 2008

Av Lina - 15 april 2008 16:49

I helgen var det utbildning i Nybro. Ebba var på lite spa hos mamma och pappa. Alfred skulle ju göra lydnadsprovet med mig så han fick såklart hänga på. Lika bra det för han blir lite olycklig utan sin matte…

Mötte upp Linda och Tequila i Tenhult och sen bar det iväg till Nybro.

Dagen bestod av lydnadsprov och spöregn. Var dyngsura, men annars gick det hela som smort!

På kvällen drog jag och Alfred till Elin (min kusin) som bor i Trekanten som ligger ungefär 15 minuter från Nybro. Åt jättegod mat och sen tog vi en promenad i skogen.

Elin och Niklas hade besök av Niklas bror med familj, från Gotland. Så förutom Hilda på 1år var det även deras barn på 9mån, 2år och ca 4år. Jötapetter, det var full rulle kan man säga! Alfred älskar ju barn och pussades med dom och städade på sitt eget vis upp varenda liten barnleksak i hela huset...kom bärandes på allt möjligt och såg mäkta stolt ut:)

Efter några timmar var jag helt slut och Alfred såg alldeles rödsprängd ut i ögonen. Han var trött han också, plutten…

Vi var tillbaka på vandrarhemmet i Nybro vid 21-tiden och slängde oss i bingen direkt. Det tog inte många minuter innan Alfred somnade. Han tycker det är störtmysigt att sova borta så. Tror dessutom han tyckte det var mysigt att det bara var han och jag. Först trängdes han bredvid mig och pussades och snorade ner mig totalt. Sen snarkade han en stund innan han insåg att det fanns en säng till. Så han parkerade där, på rygg med alla tassarna i vädret.

I söndags var det nosaktiviteter på schemat och Alfred gjorde en liten bevakningsövning samt en sök övning. Han älskar det verkligen! Blir totalfokuserad när han vet att det är ”leta människor” på gång!

 

Igår var hundarna med mig i Linköping och jobbade. Det var väldigt roligt tyckte dom. Särskilt med tanke på att kontoret har glasväggar så att man kan spana på alla människor som går förbi. Grabbarna på kontoret kelade järnet med Alfred och det tackade han för genom att sätta sig i knäet och dregla ner dom… Ebba trippade mest runt och småpratade med alla.

 

Nu ska jag packa ihop och åka till klubben. Först lite egen träning, sen appellkurs.

 

Hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards