Alla inlägg den 6 maj 2008

Av Lina - 6 maj 2008 08:59

Igår stack jag och Susanne iväg och lade spår.

Alfred fick ett som började i skog, gick över på åker, tillbaka i skog och sen ut på åker igen. Inte jättelångt, men lade desto fler apporter. 9 stycken pinnar och en jäkla massa vinklar.

Jag ville att han skulle få jobba av sig lite trots att det var relativt kort.

Han var skit taggad och bommade en pinne, men han tog slutet och hade med sig totalt 8 pinnar hem, tog vinklarna kanon, så jag var nöjd.

Jag hade tänkt cykla med Ebba, men hon tydliggjorde att hon inte alls var sugen på det. Gick demonstrativt och ställde sig vid ytterdörren och ville gå in när jag körde fram cykeln till grinden…

Så jag drog fram färgburkarna och målade färdigt min nya postlåda och ramen runt hundgårdsluckan. Vitt och fint blev det.

Ebba nosade runt i trädgården under tiden. Ferdinand…;)

Alfred låg på gräset bredvid mig och sov. Verkade tillfreds efter spåret. Skönt! Det ska bli mycket spår ett tag nu! Pappa har sågat till en hel påse med spårpinnar, hehe:)

Ovido - Quiz & Flashcards