Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Ena foten i graven? Äh, Bållshitt!

Av Lina - 26 mars 2008 09:27

Ja då var man officiellt vuxen på riktigt. 30 år… Hmmm, måste nog känna lite på det för att fatta. Jag känner mig ju som igår. Ingen stelhet i leder eller andra kärring åkommor ännu. Det bådar ju dessutom gott att jag till 99,9% fortfarande får visa leg på Systemet. ”Babyface”?! Får skylla på mina utmärkta, ungdomliga gener och Clinique;)

Underskatta aldrig en bra hudvårdsserie!

(Eller vad var det vi sa Karin? Snåla aldrig på snygga bilar, dyra hudvårdsprodukter och goda öl!)

Jag vaknade vid ett tillfälle inatt och konstaterade att klockan var över midnatt. Jahapp, tänkte jag, då var man inte längre i 20-årsåldern, utan 30-årsåldern! Jag kände efter lite grann, kände ingen skillnad, hörde som vanligt Alfred snarka i högan sky och Ebba låg hoprullad vid min sida och snusade, så jag somnade om…

I morse ringde mamma o pappa och grattade. Sen ringde Hampus från Göteborg. Han jobbar på Blå Stjärnan den här veckan. Hur stolt kan man bli över sin lillebror? Så smart, och duktig är han, lille Hampe! Så har han ju sin fina Hanna vid sin sida också. Blir söta bebisar där, hehe, no pressure.

Tina ringde när jag åkte till jobbet och sjöng ”ja må du leva”. Jättevackert var det;)

Tycker allt att vovvarna kunde fixat lite frukost på sängen för sin matte denna stora dag. Men dom svansade ju runt som vanligt. Fick varsitt märgben i hundgården innan jag åkte. Sötnosarna ska ju känna att det är en lite speciell dag dom också.

 

Halv tio ska jag bjuda på fika på jobbet. Köpt två mango mousse tårtor med jordgubbar på. Lät lite snoffsigt tyckte jag. Ska blir gott.

 

Ikväll blir det lite kalas hemma i Hundshult. Då kommer lite vänner och fikar. Trevligt trevligt! Jag hade tänkt baka och allt möjligt, men tider räcker liksom inte till. Det får blir smörgåstårta eller lite bullar och frallor o sånt. I all enkelhet liksom.

 

Påsken har för övrigt varit jättebra! Så skönt att bo på landet utan smällare och raketer!

Jag har nog aldrig varit så sömnig som denna helg dock! På påskaftons dag sov jag middag, vilket jag ALDRIG gör såvida jag inte har feber…

Vid fyra tiden kom Elin och Robban. Och Inka såklart! Elin hade som alltid med sig en påse gott till hundarna.

Det blev en lugn kväll. Elin hade bestämt sig för att bli lite ”på örat” och gjorde tappra försöka att supa oss (mig och Tina, Robban körde) under bordet genom att blanda jordgubbsdrinkar i Pint glas:/ Tyvärr hade alkoholen en sövande verkan denna afton, till Elins stora förtret:)

Nåja, vi tar nya tag till nästa gång.

 

Hann även med att träffa hundkompisar och träna spår och lite lydnad.

På påskdagen åkte jag och dogsen till mamma o pappa i stugan Hampus var hemma på lite blixtvisit så vi sov över i nya gäststugan.

 

Nähe, nu ska jag gå och fika lite!

 

Kram o hej från tanten

 
 
Magnus

Magnus

26 mars 2008 09:36

Grattis då! Själv närmar jag mig 40.. Ja, tre år kvar, men sju ner till trettio. Men livet leker, så du kan vara lugn..:)

http://thorn.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

26 mars 2008 10:48

Jättegrattis på 30-års dagen, visst känns det konstigt och gå ifrån 20-års åldern ;)Fyllde ju själv 30 för ett par år sedan. Ja ja tiden går ju så fort så det är väl bara att hänga med :) Imorrn kommer Vira hit till Arvika och vi ska träna tillsammans, ska bli superkul!

Ha dé bäst!

Kram från Maria, Tanthor och Bobby

http://www.simplesite.com/bobby4

 
Karin

Karin

26 mars 2008 11:18

Hipp hipp Hurra!!!

http://ekmans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards