Direktlänk till inlägg 12 september 2011

Några pokaler rikare…

Av Lina - 12 september 2011 16:41

      


I helgen var det lydnadstävlingar på agendan. Vetlanda på lördagen och Forserum på söndagen.
På lördagen fick vi bättre poäng än söndagen, dock kändes Alfred inte riktigt ”med”… Slö och sömning var väl känslan typ. Han var ofokuserad och lite allmänt ”blä”… Som matte typ, så vad kan man förvänta sig?
Vi nollade vittringsapporteringen på ett lite snöpligt vis, men så är ju livet ibland. Hade vi fått en 5a så hade vi fått vårt 1a pris. SKIT! Men ja e in bitter…
Vi skrapade ihop till ett andrapris och fin en käck liten pokal i alla fall. Inte det sämsta!  
På söndagen var det som om vädergudarna bad oss fara åt h-vete. Fy tusan vilken ösregn, åska o blixtodunder! Lite småtaskigt att man inte fick lägga om platsen för samtliga hundar reste sig. Till och med Alfred som faktiskt (!) aldrig någonsin rest sig från en plats! Inte ens på träning. Känns ju sådär, men det var bara att ställa om sig till träningsläge istället för tävling. Fokus denna dag blev inte priser eller poäng utan "känsla" och att klara vittringen genom ett oerhört icke diskret dubbelkommando!  
Känslan denna dag var jättebra och Alfred var glad och mycket mera ”med” än på lördagen. När vi kom fram till vittringen och han plockade upp pinnen ropade jag till ”japp” och då kom han med den. Rätt pinne var det men dubbelkommandot drog ner poängen rejält. Skitsamma! Han behövde lite förstärkning och det fick han.
En liten pokal blev det även denna dag och torktumlaren fick gå varm halva kvällen för alla kläder var dyblöta…
Bättre lycka nästa gång!  
Nu ska jag dricka en smoothie för det har inte blivit någon lunch idag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards