Alla inlägg den 25 juni 2011

Av Lina - 25 juni 2011 20:08


Det har nu gått en vecka sedan Ebba somnade in och nu går det ganska bra. Klart man är ledsen men man ser nu alla fina stunder framför sig och gläds mer och mer åt alla år tillsammans. Det är trots allt en ynnest att få han en så glad, snäll, fin och frisk hund i ett helt hundliv för att sedan få ett avslut utan smärta.

Under veckan som gått har jag fotat en hel del och nu lagt ut på hemsidan (www.ebbaoalfred.se) . Det har även blivit en hel del samtal med nära och kära om Ebba och allt detta tror jag har hjälpt att få ur sig chocken över att hon är borta. Facebook och blogg är i dessa sammanhang också en typ av terapi. Att få stöd från så många är fantastiskt och man inser hur många vänner man har!
Tack alla, ni vet vilka ni är  

Tror att Ebba skickat små tecken till oss under veckan. Några gånger har jag bett om tecken på att hon mår bra där hon är. Första gången kom en rovfågel, en brun kärrhök, och cirklade över huset. Andra gången satte sig en fågel framför mig på staketet, stirrade stint på mig och kvittrade en lång stund. Foton på båda finns på hemsidan.
Samma dag vi kom hem från Djursjukhuset satte vi oss på trappan… Var ledsna och allt kändes väldigt tomt. Då kom det en fjäril och satte sig precis intill oss. Det i sig kanske inte är supersensationellt, men på kvällen satt en likadan, om inte samma, fjäril över min säng. Den fällde ut vingarna när jag tänkte ”är det du Ebba”. Vissa tycker säkert detta låter flummigt, men vad är det som säger att världen inte har flera dimensioner som vi inte känner till? Här hemma råder det i alla fall inga tvivel om att Ebba skickar små meddelanden till oss  
Anledningen till att vi märker av dessa typer av tecken när vi mist någon tror jag är att vi helt enkelt öppnar våra sinnen mera. I övrigt går vi omkring i vår i-landsbubbla och hade väl inte märkt av ett ”andligt” tecken om det bet oss i ändan!


Igår var det Midsommarafton och den firade vi hemma. Elin, Robban, Olle och Inka kom och åt gott med oss. Idag har vi tagit det lugnt. Vädret har varit dåligt så det har varit en inaktiv dag faktiskt. Slappat i soffan, men nu har vi tagit en tur i skogen så hundarna är nöjda så vi kan slänga oss i soffan igen. Imorn hoppas vi på lite sol eller i alla fall mindre regn!  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards