Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Vad gör du nu för tiden…

Av Lina - 25 maj 2011 20:28

 

Märta 3 månader. Vilken härlig uppsyn  


Ja nu var det ett tag sen igen. Tänker varje dag att jag ska skriva några rader, men så blir det inte av. Sen har det till slut gått så lång tid att man har för mycket att skriva om och då orkar man inte. En liten ond bloggcirkel kan man säga.

Sedan sist har vi tävlat i spår, Alfred och jag. Han är ju godkänd i Högre klass sedan innan och målet med den här tävlingen var att bli uppflyttade till Elit klass. Men det blev ”bara” godkänt och en 3e placering denna gång. Inte dåligt i sig, men han kan ju sååå mycket bättre. Vi talade om det Alfred och jag och han sa att han har helt enkelt sömnbrist efter att ha blivit småbarnsförälder;) Märta suger musten ur sin onkel, hehe  
I söndags var vi och viltspårade istället och då är det lite mera motivation. Han tog en oblodad vinkel klockrent och löste även en återgång otroligt fint. Dullegossen! Tror vi ska satsa på ett championat i det i år!

Igår hade vi en helkväll i skogen. Först lade vi spår, jag Helen och Tomas. Det blåste som tusan så spåren blev inte så långa. Alfreds spår var format som en 4 –jag korsade alltså mitt eget spår. Han var ganska yvig men gjorde upptaget bra och jobbade sig till slutet.
Märta fick ett spår på ca 25 meter med två vinklar. Hon var jätteduktig och blev så glad när hon hittade sin leksak i slutet. Sötungen! Det gulligaste var nog dock att hon "reservspårade" Helen och Madickens spår när vi gick efter dem för att observera. Så totalt blev det ett par hundra meter. Näsa har hon, lilltösen!  
Men gammal är äldst och faktiskt bäst för dagen! Ebba fick ett köttbullespår med kattmat i slutet och hon var helt klockren!Sötstruten, hon var så glad och nöjd efteråt  Men blev väldigt trött… Men det måste man få vara när man är gammal…

Efter spåren åkte vi till Lais och tränade lydnad. Det gick fint och alla verkade nöjda och glada med sina vovvar  

Ikväll har vi varit och gått i skogen borta kring Lovsjön. Härligt med lugnet i skogen och ljudet av tassar i mossan... Lillskruttan skuttade med så det blev ju inte så långt, men successivt får hon följa med på lite små rundor. Efter skogen planterades det lite sommargott i landet. Både pepparrot och rabarber har sedan länge varit på gång men ikväll fick rödbetor, två olika sorters sallad, gul squash och sockerärtor också ta plats. Tomater såddes i en jättekruka, liksom örterna. Spännande! Märta åt några rödbetsfrön så vi får se om det börjar växa rödbetor ur rumpan på henne om några veckor  
Nu ska vi bänka oss inför kvällens avsnitt av Grey's Anatomy!  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards