Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Lina - 13 mars 2011 19:24

Idag har jag och Lisette tränat lydnad i Barnarp. Det var barmark på den stora parkeringen vi var på. Fantastiskt skönt att slippa halka runt på is och snö! Tränade sittande i grupp, platsliggning, körde ett långt fritt följ, rutan, fjärrdirigering och vittringsapportering. Han har tendens att vara lite sne i stegförflyttningarna så det måste vi fixa. Några slarviga snea sättanden, men bra kontakt. Fjärren var han lite osäker på, helt och hållet mitt fel då jag är inkonsekvent i mina handtecken. Skärpning matte!  
Vittringen körde vi bara ett tomt skick och det gick bra. Lägger ut ovittrade pinnar med några godisar runt omkring, bara för att han ska slå på näsan i momentet. Funkar bra! Däremellan kör vi med vittrad pinne. Måste variera hela tiden för att inte få problem med att han bara springer ut och klipper en pinne.
Tog en promenad före och efter träningen och det luktade vår, Underbart!  
Vi fick i fredags ta beslutet att inte skaffa valp i vår   Har väl haft tankar på huruvida Ebba skulle gilla läget, men den springande punkten blev att ingen av oss kunde få ledigt. Visst, någon dag hade säkert funkat, men det räcker ju inte. Det känns riktigt trist men det känns ändå som att det är rätt beslut, ur valpens perspektiv. Vi vill inte hamna i en situation där vi tvingas lämna en valp i hundgården när det kör ihop sig på jobbet. Känns riktigt ledsamt... Men det blir en valp så småningom! Och då ska vi se till att det blir riktigt riktigt bra, precis som man vill att det ska vara. Stora planer för nykomlingen smides ju redan…
Nu ska jag ställa mig vid spisen, det bakas matbröd ikväll! Mumma! Surdeg är ju da shit! Med lite blå och vita vallmofrön på också blir det ju väldigt tjusigt   Synd att man ätit middag redan. Men det går nog att trycka ner en liten macka också om man väntar en stund.
Trevlig kväll alla och glöm för allt i världen inte Solsidan!
Ett av favvoklippen med Mia Skäringer, det bästa som hänt humor Sverige:
http://www.tv4play.se/film_och_serier/solsidan?title=jag_sitter_har_och_blir_kat&videoid=1239416


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards