Alla inlägg den 28 november 2010

Av Lina - 28 november 2010 20:43

Efter en hektisk dag i Malmö med kundevent och Idol final landade vi på Kålgården med lite libanesisk mat i goda vänners lag. Blev en tidig kväll då alla var trötta. Jag hade somnat kring halv fyra och vaknade vid åtta. Åt en lång frukost med kollegorna och pratade om kvällen som gått. Riktigt lyckat var det och kunderna var mycket nöjda.

Jag körde från ett Malmö i snöstorm. Inte helt tippat… men det verkar som om Moder jord bestämt sig för att begrava lilla Sverige i snö även denna vinter. Väl uppåt Småland klarnade det på himlen, men nu snöar det igen. Kanske köpa snöslunga?! Eller en liten plog till gräsklipparen så att man kan köra undan snön istället för att lyfta och putta bort den med en liten skyffel.
Nåja, det är motion och det är ju aldrig fel. Lyft med benen, tjo!  

Idag har vi varit och tränat lite lydnad i snön. Var på Torsvik, himla bra på helgerna där. Stora ytor, plogat och på helgerna är ju folk lediga. Körde lite fritt följ, fjärr och framåtsändande med Palle plutten. Det var längesen vi tränade men nu ska vi försöka dra igång igen. Det var så himla mycket ett tag med tävlingar och mycket åkande och däremellan träningar så det har varit skönt med en period av lite mera fokus på mys och promenader.

Lite adventsljusstakar har åkte upp i fönstren och skapat lite stämning. Var meningen att vi skulle gå på julskyltning men kände att det fanns lite att göra hemma. Känns skönt med en dag att bara landa lite också… Tog en långpromenad med Alfred nu ikväll. Klädda med reflexer från topp till tå såg vi väl ut som två julgranar Alfred hade dessutom på sig en idiot blinkande lampa i halsbandet. Blåt, vitt och rött om varandra i ett galet tempo. Jag blev alldeles yr i bollen och var orolig att jag skulle få värsta epileptiska anfallet   Men jag slog på min pannlampa som tog över lite av idiotblinket, så det gick fint. Inga anfall alltså och bra sikt från oss och på oss. Kanoners! Syns man inte så finns man inte heter det ju…  

Nu ska jag äta apelsin!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards