Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Från fest med kändisar i Stockolm till joggingtur i Tenhult

Av Lina - 15 november 2010 19:47


I fredags åkte jag och mina kollegor till Stockholm. Det var dags för TV4 20-årsfest! Begreppet ”alla var där” stämde väl ganska väl kan man säga! 
Vi på marknadsavdelningen började med lite konferens tillsammans med TV4 Plus. Sen började förfesten klockan 15… Tjo! Bubbel och tjusiga snittar, det kallar jag uppvärmning!      

Klockan 18 bar det iväg ner till Frihamnen och den lilla nätta festen där 1100 personer deltog. Det blev en baluns av sällan skådat slag. Fyran folken kan verkligen konsten att slå klackarna i taket!  

Festen inleddes med lite mingel, sedan hälsade Martin Timell oss välkomna. Alla satte sig till bords och då kom EMD ingående och sjöng några låtar. Sen var det dags för lite nostalgi klipp från de senaste 20 åren, allt medan ett drag show gäng uppträdde som, för tiden passande, artister. Efter det kom September som onekligen fått ett uppsving sedan succé programmet "Så Mycket Bättre" började. Hon körde några låtar innan Let’s Dance  juryn och några dansare tog över scenen. Mitt i desserten kom Alcazar och då var festen officiellt igång! Tror det var många fler än jag som övergav desserten för dansgolvet…  
 Senare på kvällen kom Petter ut och röjde loss på scenen och då kan man snacka om ös på dansgolvet!!  När dessutom September kom ut på scenen med honom och körde Mikrofonkåt. Fy fasen säger jag bara, skiiiiiiiitbra! För er som bommat denna Petter låt som September gjort om, se länk från programmet Så Mycket Bättre http://www.youtube.com/watch?v=X4c2xI4WGVE )    
Festen fortsatte på samma höga nivå natten lång och först klockan 03, efter 12 timmars festande, tändes lampor och musiken mattades av. Vi hade många mil kvar i benen så det snackades om efterfest. Dock var vi förnuftiga nog att avstå… ”Det är ju en dag i morgon också” … typ… Halv fem slocknade Lina och klockan 8 var det dags att stiga upp. Hoppla pållen! Soldat på kvällen, soldat på morgonen heter det visst. Bara att ta en dusch, intala sig att man mår fiiiint och sen ta sig ner för att få i sig lite frulle. Gick fint och jag höll mig vaken till halv tio på kvällen, nästan... 
Igår tog vi en riktig långsväng i skogen kring Lovsjön. Sen var det dags att fira Fars Dag och vi var först i Nässjö och hälsade på Nils, sedan åkte vi vidare till Fredriksdal för att äta middag. Pappa fick samlings cd’n med Jill Jonsson.
Ikväll har Alfred o jag varit ute o joggat. Blev två varv i elljusspåret i Tenhult. Lite lagom. Träffade även en collie valp som Alfred sa hej till, delade en pinne, sen visade Alfred hur man badar i dy. Ovärderlig erfarenhet och säkert också väldigt uppskattat av valpens matte. Palle plutt, inte visa barnen en massa dumheter! Nåja   
Nu blir det lite kvällsmat och tv-soffan!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards