Alla inlägg den 7 november 2010

Av Lina - 7 november 2010 18:24


Häromdagen blev Alfred godkänd i viltspår – anlagsklass. Det var inte så svårt, men är ändå jättestolt över prinsen som nappar på allt man vill testa. Underbara hund!  

Det var hans 4e viltspår totalt sett, men kände att han är så motiverad och spårsäker att det var dags. Han går verkligen som en klocka när det gäller viltspår! Han är mycket djupare med nosen och lättare att läsa.
Spåret vi fick var mellan 600 och 800 meter med fyra vinklar och vi hade 30 minuter på oss. En baggis för Palle var det och vi var runt på 13 minuter. Dock lite väl snabbt om man tänker sig att man har en skytt bakom sig som i ett skarpt läge ska hinna med och dessutom kunna skjuta… Men i detta läge när han är så ny så låter jag honom tuffa på så länge jag går bakom och känner att han inte bogserar mig eller att jag behöver småspringa.

Han ringade ett varv vid första vinkeln, men tror han stördes av att där låg både skit och toapapper. Blä! Men så fort han ringade och kom på spåret igen så tog han det och sen gick det som på räls (som domaren uttryckte det). Vi blev godkända   För att se protokollet gå till http://www.ebbaoalfred.se/anlagsprov.html.
Igår åkte vi i Vingåker på shoppingtur. I helgen bär det nämligen av på TV4’s

20-årsfest och jag behövde något att ha på mig. Det blev en svart Tiger kostym med lite lull-lull samt ett par balla svartvita lackskor a la 30 tal. Tina köpte två Tiger kavajer. Allt till ett riktigt grymt pris jämfört med ordinarie. Nice!
Idag har vi varit ute hela dagen. Ljuvligt väder! Har eldat i trädgården och organiserat i garaget. Sen blev det en långpromenad kring Linnösmossen. Supermysigt!
Nu slappar vi i soffan och äter hemmagjord pizza, gottgottigottgott.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards