Alla inlägg den 19 september 2010

Av Lina - 19 september 2010 20:30


Idag har vi varit och ställt ut Alfred i hopp om sista Certet. Men vi fick nöja oss med en Etta med CK. Hanen som fick Certet var verkligen superfin så det var inga konstigheter.
Målet är att Alfred ska bli Champion i år och det ska han nog bli.
Det var nära att vi inte kom iväg idag. Jag stövlade ju omkring i spårskogen igår och när Alfred tog vägen genom några snåriga granar dök jag efter. Med facit i hand skulle jag släppt linan och sprungit runt, men det vågade jag inte för tempot var ganska rejält just då. Sagt o gjort, kravlade jag mig genom snåret och sprang rakt in i en pinne    Ajaj i ögat! Det gjorde verkligen svinont, men vad göra? Man kan ju inte sätta sig o lipa i skogen när klockan tickar, pinnarna väntar och det är tävling! Det skavde, värkte och rann hela dagen och på kvällen blev det även svullen under och över ögat. Oerhört klädsamt vill jag tillägga… men jag såg ju vilket jag tog som ett gott tecken  
Idag är det bättre så doktorn får nog vänta. Tyvärr fick ju Certet det också…
Tina var tapper och körde nästan hela vägen. Sicken tur när dagens handler var halvblind!
En supergratulation måste ju också läggas in – Sussi o Ylle blev rasmästare i Appell klass   En tia i spåret. Nu är dom rasmästare i både Lydnadsklass I och Appellen. Inte illa pinkat det inte! Ylle-bylle-bajskorv har gått och blivit en riktigt stor gosse!

Nu är det valvaka och givetvis har vi bidragit med vårt. Nu är det bara att invänta resulatet!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards