Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Lina - 13 augusti 2010 21:49



Kräftorna blev jättegoda! Köpte av Elins pappa och kokade dem igår kväll. Jag fick uppgiften att ha ihjäl dom…   Stormkokande ”dödavatten” och en kastrull att koka dom i laddades på spisen. Provsmakat idag och de känns lovande. Imorn vet vi exakt hur koket blivit...


Nja, det gick ju inte så bra på tävlingen kan vi konstatera. Det var otroligt kvavt så Alfred var jättevarm! Kände att jag inte alls hade med mig honom. Vissa moment gick jättebra. Platsen och sittande i grupp gick bra. Sättandet under gång fick han en tia på. Men sen nollade han hopp apporten! Han hoppade inte på vägen tillbaka. Hm…trött?!

Men men, bara att träna lite återhopp och hoppas att det inte är en trend… Rutan blev konstig. Vi utgick från en position som var precis innan elitens cirkel där konen stått. Givetvis tog Alfred det som om han först skulle dit och stannade upp och tittade på mig, men tanke på att vi övat på det… Jag fick ge honom ett par kommandon, så när han fick syn på rutan sprang han dit jättefint och lade sig.


Vi hamnade två poäng under ett 2 pris (uselt!) men vann ändå klassen. Grymt tufft motstånd, öh   
Poängmässigt riktigt dåligt alltså, men jag vet att han kan såååå mycket bättre. Men en hund som har dregel långt ner på benen och tungan hänger som en slips, ja då får man vara glad att han utför momenten. Och han fick faktiskt poäng på vittringen som är ett så himla nytt moment för honom. DET är jag jätteglad för!  

Finns ju alltid förklaringar (vissa säger ursäkter) för saker som händer, men det är ju inga maskiner och tävlingar finns det ju gott om. Bara att fortsätta träna och anmäla sig till en ny. No big deal. Imorn blir det Askersund! Återkommer om hur snygg den domaren tycker att prinsen är… Vi vet ju precis hur snygg han är! Älsklingen…  


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards