Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Lina - 12 februari 2010 18:26


Idag har jag och vovvarna varit och jobbat i Tranås. Det var roligt tyckte dom och på lunchen åkte vi upp till brukshundklubben och gick en promenad i skogen.

Nu har vi tagit helg i Hundshult. Vovsen har fått märgben och vi har hällt upp lite vin. Muuuuums! Ska göra lite plockmat i form av dadlar inlindade i bacon, samt dadlar med mögelost i. Skitgott för er som inte testat. Sen blir det lite goda frukter och nötter medan man inväntar Let’s Dance. Givetvis kommer man missa utröstningen för i vanlig ordning på fredagen är det svårt att hålla ögonen öppna efter 21,30…


Imorn ska vi inreda Tinas gästrum, sen ska hon på galej med kompisar. Jag ska invänta finbesök från Blekinge:) Karin och hennes svansar Fox och Mara kommer och hälsar på. Fox ska göra BH provet i Hok på söndag. Då ska vi heja på, även om han förmodligen skulle fixa det i sömnen…;)


Ebba är lite bättre, men inte hundra. Hon är ju lite dramatisk, det vet ni som känner henne, men nu märker man att hon blivit äldre. *snyft* Men som sagt, någon form av ålderstecken vid elva år måste man ju få visa. Hon verkar iaf nöjd med tillvaron och det är ju huvudsaken. I förrgår var hon galet pigg på promenaden och drog som en tok i kopplet, medan hon igår kväll tittade på mig som om jag var dum i huvudet när jag sa att vi skulle ut och gå. Jaja, envis terriertant som hon är får hon bestämma själv. Det var dessutom skitkallt ute så jag tror att hon var den smartare av oss som valde att stanna inomhus. Alfred skulle förstås aldrig förstå hennes resonemang, han kan inte komma iväg på promenad fort nog. Nu har han somnat med huvudet på sitt märgben. Vilket syn. Sötaste pojken… Ebba ligger mest och vaktar sitt ben från ovetande katter. Knasfia!


Dags att slänga sig på soffan!

Trevlig helg:)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards