Alla inlägg den 2 november 2009

Av Lina - 2 november 2009 17:44

Haft en supermysig helg med alla älsklingarna:)
Grejat i trädgården och samlat ihop alla löv. Ska bli kul att elda upp dom, mooooaaaaahahahaha!!

Jag körde med uppsamlaren och Tina krattade upp högarna. Team work på hög nivå!
Även bakat äppel smulpaj av grannens Ingrid Marie. Mumsig värre och väldigt bra för röven. Vem vet när svälten slår till i Sverige, -ingen aning sa vi och konstaterade att ja då gäller det att vara förberedd;)
Idag är det en riktigt ruskig höstdag. Kan det bli gråare? Ebba inser fakta och chillar för hela slanten. Alfred tycker att vi ska trotsa vädret och TRÄNA! Vi ska även köra in framåtsändandet och vittringen. Inte kommit till skott med det. Men nu har både jag och Sussi privat träning med Helen R under ett tag framåt. Riktigt bra med nya ögon och tips!

Vi var ute en stund nu efter jobbet och körde lite positioner och inkallningar. Fått lite problem med snabba stopp/lägganden i inkallningen så nu har jag köpt två likadana bollar. En bakom när jag lämnar och en med i jackfickan. Har inte kört så mycket extern belöning så det är ju träning i sig. För oss båda.)
Filar även på starterna i fria följet. Han är lite het och hamnar snabbt lite för långt fram. Kontakten är kanon och han är ju så underbar att jobba med, men vi riskerar mycket poängavdrag om han ligger en dm för långt fram. Vänstersvängarna blir även lidande så nu är det petigt säger matte! Men det är sånt som är roligt att träna på tycker jag. Och Alfred tack o lov!


Nu blir det en kort promenad i spöregnet, i övrigt inga större utsvävningar…


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards