Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Myshelg i höstvädret

Av Lina - 4 oktober 2009 16:58



Helgen har varit jätteskön! Började med en supertrevlig kväll hos Ulrika med god mat och vin.

Igår kom hösten med buller och bång! Blåst och spöregn så det blev ganska lugnt. Tina och jag laddade med film och godis i soffan... Alfred och Ebba fick också en total vilodag. Dagens aktivitet bestod av märgben för svansarna. Men tuggar man i timmar så är man ganska nöjd med det för det snarkades efteråt. Hundar behöver också ha en slappardag ibland.


Idag har vi trotsat vädret och gått en jättelång och härlig promenad kring Lovsjön. Finns ju inget dåligt väder. Inte när man har hund iaf. Bara att ge sig ut. Tack gode gud för Gore Tex!

Efteråt var alla hungriga. Dags för lite söndagsmiddag:)

Mitt i matlagningen slänger plötsligt Tina ifrån sig sleven som hon rör köttfärssås med och springer skrikande och ut i vardagsrummet. Va? Jag fattade ingenting. Jag sneglade ut i tvättstugan… och där, mitt på golvet satt en liten näbbmus. Anledningen till att den lilla varelsen gjort entré heter Gizmo… Jag fick i detta läge leka Fantomen. Använde en skyffel och sopborste. Kanske taskigt med tanke på att den verkade skadad och en smula chockad. Men vad göra? Råttfälla prövade vi, men det bara satt och hyperventilerade. Men den hade en väldig fart över golvet och pep i högan sky. Stackarn, blev väl skitstressad… Men jag ”vallade” den upp på skyffeln och släppte ut den. Usch ja vilken pärs!

Nu bakar matte lite Leila bröd för att lugna nerverna;)


Nedan är en bild av den lilla musen och förövaren... Tror den spelade död här, men sprang runt som sjutton några minuter efter bilden togs.


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards