Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Lina - 27 juli 2009 19:41


Nu har Linas kantarell säsong/hetsjakt börjat:)

Detta innebär konkret att: alla svampar (ätliga och igenkända av Lina) ska följa med hem! Oavsett hur less man är på svamp!

Smygstarten var på lägret men idag började det på allvar. Ca 3-4kg gula kantareller åkte med hem från skogen. Najs!:P

Ebba får man tacka för två av fyndplatserna. Hon har mer eller mindre lärt sig kantarell sök en gång i tiden, men med varierande resultat. Det var liksom inte värt en ynka köttbulle tyckte Ebba. Detta i kombination med mina tvivelaktiga svampkunskaper......ja ni hajar...

Men i år har Ebba vid fem tillfällen markerat kantareller. Och idag var dom stora som min handflata! Dutti vovve!!!! :D

Alfred "markerade" han också...glufsade i sig kung kantarell himself... När jag hann fram fanns bara stammen kvar. Jaja, han menar väl, lille Palle:)


Lite blåbär hängde också med, men ska nog inhandla en bärplockare för herregud vilken tid det tar (tålamod inte min grej). Men nästan en liter blev det nog och dem ska avnjutas med lite vaniljkesella ikväll. Efter kantarell mackan såklart. Gottgottigottgott:)


Tror bestämt jag tar en sväng i skogen igen imorn, hehe... 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards