Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Lina - 3 maj 2009 20:06



Japp idag kom vi äntligen med på vår spårtävling. Gick upp i svinottan och gav oss iväg. Kvart i sju var vi på plats på Ulricehamn BK som för övrigt är en otroligt trevlig klubb!


Spåret gick bra men han var laddad till tusen och hade lite bråttom så han gick över första pinnen men tog första vinkeln helt superbt och plockade andra pinnen hur snyggt som helst och kom rusande med den! Andra vinkeln snurrade han lite men jobbade ändå på bra och hittade sitt slut :)

Det var jättefina marker med det var något så kopiöst med kogödsel att hela bilen stank och mina händer luktade skit efter att jag tagit i spårpinnarna. Uuuuuäääk… Sen blåste det en hel, men nu ska jag sluta gnälla. Vi fick en 7a på spåret iaf. Helt ok:)


Tia på platsen och tia på budföringen, vilket innebar att en 7a på Richterskalan uppmättes när Alfred kom sättande över planen:)

Lydnaden gick bra! Några smågrejer, men det är ju alltid något som man får lite lägre poäng på.


Totalen resulterade i att vi blev uppflyttade, med 255,5p och placeringen 4 av 14.


När vi kom hem fick prinsen äta sin vikt i köttbullar och korv (mild ölkorv, gooooott!!) Ebba fick givetvis också äta allt det gottaste i kylen. Hon var trots allt den bästa hejarklacken och ett fint moraliskt stöd. Gapade som tusan i bilen, tokmajan…


Ikväll är han jättetrött, plutten… Jag ska väl fira med lite Ben & Jerry’s på soffan tror jag…

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards