Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

schlager tacos och kurs!

Av Lina - 15 mars 2009 20:41

Igår var det schlagerfinal och jag och flickorna bus hade samlats hemma hos mig för att njuta av detta spektakel:)

Vi hade väl ingen klockren favorit, ett generellt bra startfält tyckte vi.

Lille Vilgot tyckte väl att det var sådär. Han var trött och sov mest men vaknade kring 21 och var en smula förbannad över att mamma Kicki inte hade käket redo. Smidigt dock att man alltid har maten med sig när man ammar, även om Vilgot tyckte att morsan sölade med serveringen:)

Vi vuxna drack gott vin (inte mamma kicki förstås) och mumsade tacos och gick sen på dom tyngre grejerna -ostbågar, chips, jordnötsringar och smågodis. Trots magar fulla med tacos lyckades vi smaska i oss en ansenlig mängd:) Sockerchocken kom som ett brev på posten och vid 23-tiden började vi alla nicka till- konstaterade att "uuuuusch vad gamla vi börjar bli"....

Strax innan tolv begav sig tjejerna och Vilgot mot staden. Tror jag hade somnat innan dom var halvvägs faktiskt. Jötapetter så sömnig jag var!

Vovvarna nanade redan som små grisar.


Idag har Alfred simmat. Tina och Ebba satt vid poolkanten och hejade på medan jag försökte att inte bli totalt dungsur. Han var totalt tokladdad idag, palleman. Tror inte man kan ta i mera än vad han gjorde idag. Man MÅSTE ju inte ta i så man skiter på sig i varenda simtag, men det känner inte Alfred till. Å andra sidan hade han publik idag. Dobermann tjejen Anja tittade på och Alfred gjorde sitt bästa för att imponera. Både crawl och fjäril i jetströmmen. Anja såg mäkta imponerad ut faktiskt! Efter massage och stretch hade tyvärr Anja glömt bort hur snygg Alfred var i poolen och gjorde sitt bästa för att bita honom i nosen;)


Matte Lina har nu parkerat på soffan. Eftermiddagen har bestått av kurs och egen träning efteråt. Taco rester och ett stoooort glas cola light står på menyn!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards