Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Prinsen är friskförklarad!

Av Lina - 16 januari 2009 15:18


Igår var Alfred tillbaka hos Helena, ortoped, Ulpe på Djursjukhuset. Allting såg så bra ut och hon friskskrev honom! Kände mig lycklig i hela kroppen när jag åkte därifrån. Visst har man väl känt att det hela gått jättebra, men ändå en lättnad att få det bekräftat.
Har ju varit där så mycket nu, men ändå är han så snäll när dom undersöker honom. Lille nutte! Dom har iof skitgott godis tycker han så varför inte liksom;)


Tusen tack till alla på Jönköpings Djursjukhus som tagit så väl hand om Alfred! Kan inte med ord uttrycka min tacksamhet!! :)


Vi åkte direkt därifrån till klubben och tränade som tusan! Alfred har fått en ny boll av märket Gappay. Världens bästa boll tyckte Palle-man och var totalt över taggad så ibland slog det lite slint, men skojjigt var det! Tränade rutan med läggande och lite allt möjligt. Han känns så pigg och glad, så himla roligt!
Han fick även leka lite med Siri. Guuuud vilken liten sötnos tyckte han! Sprang omkring och sträckte på sig och gjorde sitt bästa för att imponera. Hon föll såklart som en fura;)
Ebba åt köttbulle och en liten bit blåbärskaka, sen tackade hon för sin medverkan:) Hon påpekar i sitt sätt att hon Faktiskt är pensionär och då SKA man fika, inte arbeta på en j-kla appell plan. Herregud liksom, nån måtta får det ju vara! ;)


Ikväll ska vi till Jönköpings Hundsim innan det bär av hemåt. Vira och Brumma kommer ikväll. Vi ska till Växjö imorn. Ska bli kul!


På söndag blir det nog lite spår…

 
 
Fia & Siri

Fia & Siri

16 januari 2009 16:59

Siri var hur lycklig som helst, äntligen fick hon leka lite med sin favorit. Givetvis så föll hon för Alfred, vad skulle hon annars göra?, han är ju en sådan Gentleman!!!!

TASSAR Fia & Siri

http://valdensbastasiri.blogg.se

 
Karin

Karin

22 januari 2009 23:01

Hellu på er :-)
Gött att Alfred är tiptop även om vi redan visste det. Lite mera bloggande önskas hörru!!

http://www.tjasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards