Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Efter lite pikar om inaktuell blogg;)

Av Lina - 16 december 2008 12:39



Söndagseftermiddagen spenderades i skogen med träningsgänget. Fikade lite hemma hos mig först. Sockerkaka med saffran. Kreativitet på hög nivå!

Jag och Sussi lade korsspår och hundarna blev rejält motiverade. Kul!

Ebba fick ett korvspår som hon fick skutta iväg på själv. Åhej vad det går när Ebba letar korv;)


Efteråt åkte jag till Ljungkullen där det vankades söndagsmiddag! Gottigotti var det. Fläskfilé e inte dumt!

På kvällen var jag med päronen på Peter Jöback. Julstämningen kom smygande lite faktiskt : )


Igår var Alfred på vatten rehab för första gången. En så kallad vattentrask, vilket är ett löpband i ett badkar, typ…

Det var utomordentligt spännande tyckte Alfred! Han värmde givetvis upp i väntrummet. På med Speedos och spänna musklerna för damer, det är Alfreds melodi! Han började knorra och prata med både en vit boxerpojke (öh) och en scäfertik. Sen fick han syn på en liten böna i mintgröna brallor. En boston terrier tik. Alfred brukar ju ha en förkärlek för tjejer med Överbett (Jessi & Siri) men vill väl blanda upp det lite. Vad gör det väl om hundra år att man har nosen mellan ögonen och inte kan andas;)

Alfred, den lille charmören, förnekade sig inte utan flirtade öppet med denna (ganska fula) lilla varelse. Hon var föga impad av pallemans flexade biceps och gav honom tassen (fingret) och skällde ut honom med en heshet som inte kunde misstolkas... Inga blandraser här inte! ;)

Sen bar det av ner till rehab rummet. Tjejen som hade hand om det hela fick rejält med pussar medan hon ställde massor med frågor, gick igenom journalen, tittade på och kände igenom Alfred innan det var dags att hoppa i plurret.

Oj som man kan plaska! Han grävde och hoppade runt i det där badkaret så både jag och Tina önskade vi tagit på oss cyklop o våtdräkt:/

Han fick inte gå så länge, men man kunde konstatera att han är i fin form, trots operationen. Han rör sig jättefint och är väl musklad (även om man själv tycker han tappat jättemycket). Det var mot slutet som han blev lite trött, men det är ju normalt.

Efteråt fick han lite massage. Det var jättemysigt tyckte han och snarkade lite och var som Alfred e mest…

Han var något varmare på det opererade benet, men det var inget att oroa sig för sa hon. Ska kyla honom ett par ggr per dag dock.

Ebba föredrar att vattengympa på sitt eget vis. (dvs om sommaren i vassen när hon promenerar i vattnet och tittar på fiskarna) så hon väntade i bilen. Hade på sig sin nya fleece tröja. Jättevarmt o skönt tycker Bebban! Den e ju cool också, gäller ju att klä sig lite ungdomligt när man börjar bli tant…

Var lite orolig för Ebba i söndags. Hon kissade i sängen… var lite rädd att hon var sjuk eller så, men efter det har hon ätit och är pigg på promenaderna osv. Rullar sig som en toka i snön, lilla mullvaden!

Får hålla ett öga på henne, hon är ju ändå tio år...mattes lilla gryn...


Förra helgen var Elin och jag i Älvsjö på utställningen. Shoppade loss lite såklart! Bland annat en canvas bur. Bra att ha på utställningar o när man åker bort tänkte jag. Synd bara att båda hundarna tycker den e skitläskig. Till slut kröp jag in i den själv med en näve godis och pratade lite klämkäckt med hundarna. Båda tittade på mig som om jag var knäpp i huvudet. Ebba fnös och hoppade upp i min säng. Idioti att sova i en sketen bur när det finns duntäcke… Alfred rullade ihop sig i Ebbas biabädd. Dumt att använda modellen större som faktiskt passar honom… jaja…

JAG tyckte iaf buren var ett kanonklipp! Får väl sitta o glo i den själv på utställningarna. Ingen har ju påstått att hundmänniskor är normala…

 

kram o hej

 

 
 
Fia & Siri

Fia & Siri

17 december 2008 19:04

Äntligen !! Kul att du uppdaterat!!
Kul att det går framåt med rehab med Alfred.

TASSAR Fia & Siri

http://varldensbastasiri.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Ovido - Quiz & Flashcards