Alla inlägg den 30 november 2008

Av Lina - 30 november 2008 20:01

 

Idag är det första advent. Det kan man inte tro… Snön lyser med sin frånvaro och plusgraderna vill inte kyla ner sig... Surt! Det blir ju dessutom såååå skitigt hemma. Fullständigt tröstlöst att torka golven när man har lervälling ute på vägen. Den lilla självgående dammsugaren får dock åka runt lite varje dag…


Igår var jag, Sussi och Björn ute och spårade. Jag vaknade jättesent så frukostmackan och kaffet fick följa med till skogen. Mysigt med morgonkaffe till doften av jord och mossa! Alfred ylade för kund och fosterland när vi lade ut spåren. Något taggad;)

I och med att han inte får gå så långt fick han ett kortare spår. Vi hittade på lite klurigheter åt honom. Han gick jättebra och verkade förnöjd över att få jobba ut sig lite energi.


Igår kväll var det lite taco kväll med vänner. Tittade på Mamma Mia som äntligen kommit ut på dvd. Härlig må-bra-film;)

Idag har grävt fram lite adventsljusstakar, trots brist på jul känsla. Väl uppe kändes det dock lite mysigt;)


Alfred tyckte det var ap trist att jag bara gått omkring och pulat hemma. Kom bärandes på både det ena och det andra, släppte det framför mina fötter och tittade lite uppmanande och ledset på mig. Lille nutten… Jag ringde Sussi och frågade om vi inte skulle spåra en sväng. Hon var på så vi gav oss iväg till Lovsjön. Ebba fick ett godisspår. Hon var skitpigg och tyckte det var jätteroligt!

Alfred fick ett spår på ca 400 meter. Mycket vinklar med två apporter och ett slut. Det blev lite mörkerspårning. Bra att träna på det också! Han plockade alla apporter och var super motiverad!! Sovit sen vi kom hem, typJ

 

Nu ska jag titta på Bones!

Hej o hopp från Hundshult

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards