Alla inlägg den 18 november 2008

Av Lina - 18 november 2008 07:57


Jag och Tina möttes upp på Djursjukhuset på em igår...

Veterinären sa operationen gått jättebra, att han hade mkt små skador, men som ändå åtgärdades. Det fanns inga lösa benbitar i leden vilket är bra. Han hade eller inte några förändringar i bogarna (som dom röntgade). Så på det hela taget var det alltså mycket lyckat och man förväntar sig att han blir helt frisk. Skönt!


Första två veckorna är det strikt vila, max 5min promenader... Jag börjar med lite rehab hemma inom några dagar. Består mest av böja/sträcka övningar. Efter ca 6 veckor får han börja simträna... Han ska vara kopplad första 6-8 veckorna. Konvalecensen är i snitt 8 veckor. Alltså relativt kort tid.


Igår när jag kom hem var Alfred ganska gnällig och pipig… Men han ville gärna ha mat;)

Jag bäddade nere i gästrummet och satte kompostgaller för trappan. Vill inte att han går i dom första veckorna… Han sov som en liten gris inatt, medan matte sovit ganska oroligt… *hönsmamma*


Alfred är inte märkbart halt idag, dagen efter operationen. Han är pigg, äter och sköter magen. Något mera ”mattig” än vanligt dock… Vill vara nära hela tiden…

 

Idag är dom hos Tina. Hon har tagit ledigt från jobbet för att vara hos svansarna:) Alfred tittade lite ledset på mig när jag lämnade dom, och när jag kom till jobbet hade Tina mailat att ”Alfred gråter, saknar sin mamma”… Lille nutten… Han är ju visserligen lite ynklig nu, men jag tycker nog han kan vara liiiiite tacksam för att hon tar ledigt från jobbet i alla fall ;)

 

Återkommer med rapporter om ur det går för honom!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards