Direktlänk till inlägg 18 september 2008

Alfred officiellt friskförklarad!

Av Lina - 18 september 2008 09:26

Väntat men ändå så underbara nyheter!


Igår var vi hos veterinären på slutgiltiga kontrollen efter Alfreds operation som han genomgick i våras. Efter månader av oro fick vi kvittot att allt gått vägen. Han har ju varit helt symptomfri sedan i juli, men vet ville se honom några månader efter iaf.

Och igår kändes det, klämdes det, han fick trava runt och Helena (vet) såg inga tecken på felbelastning, hälta eller någonting sådant. Han är också helt jämnt musklad nu vilket är det slutgiltiga kvittot på att han inte felbelastar.

48kg var gårdagens matchvikt. Lite lagom. Han är ju ganska kompakt grabben och ser grövre ut än vad han är;)

Som alltid charmade han skiten ur personalen och flera var framme och hälsade på honom och påpekade att "det här är den snälla rottisen".

Man blir så stolt:)


Alfred gillar att vara på Djursjukhuset, särskilt i väntrummet för där kan man stöta på söta tikar. Det struttade förbi en rottis tik som totaldissade Alfred. Spelade väl lite svåråtkomlig. Han knorrade och sträckte på sig, men det hjälpte inte.

Lite besviket lade han hakat i golvet och suckade besviket.

Men den motgången var glömd när veterinären bjöd på godis!


Ebba var med en stund i väntrummet. Lite moraliskt stöd;) 

Satt på bänken som en liten dam...


På kvällen var jag och en kompis på Mamma Mia. En film som alla verkar älska! Den var jättebra, en sån där må-bra-film som jag varmt kan rekommendera!

http://www.youtube.com/watch?v=yzhxHsqQvsI


kram o hej så länge!

 
 
Ingen bild

Linda

22 september 2008 23:10

Härligt att höra att Alfred är frisk :) Bara börja träna sök nu då!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Ovido - Quiz & Flashcards