Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Spolmask & träning = kanelbullar

Av Lina - 22 augusti 2008 11:35


Jag har varit kattvakt denna veckan. Åt Frasse och Rasmus, två fetknoppar som inte uppskattar mig. Dom älskar baaaara sin matte, Tina, och dom har knappt tittat åt mig när jag varit där.

Dessutom visade det sig att dom hade mask. Jättemysigt. Jag gjorde upptäckten när jag skulle göra rent i lådan och plötsligt tittade det ut en mask ur en bajskorv. *nice*

Så det var bara att åka till Apoteket och köpa avmaskningsmedel. Köpte även lite lyxig paté och malde ner tabletterna i varsin portion till dom små maskfarmarna. Men du ska inte tro att dom åt det. Nähe då. Den gick dom inte på. Katter är smartare än hundar…(?)

Ebba –stoppa i tabletten i en korvbit och vips så är hon avmaskad.

Alfred –åååååh en godis, tittar inte ens vad det är utan sväljer allt man håller fram, och så är han avmaskad. Smiiidigt!

 

Nä, det blev katt avmaskning den hårda vägen:

  • 1 Rulla in katten i en handduk för att minimera skadorna på människan.
  • 2 Öppna gapet på katten
  • 3 Tryck ner tabletten i svalget på katten
  • 4 Stäng igen munnen FORT innan dom spottar ut den
  • 5 Massera struphuvudet för att uppmuntra sväljreflexen
  • 6 Upprepa då katten ändå spottat ur sig tabletten…
  •  

    *suck*

     

    Det var hundträning igår. Blev slutligen bara jag, Björn och Susanne som tränade.

    Alfred gick jättebra. Rutan sitter fint nu och dom andra momenten också. Så om inte någonting drastiskt händer ska nog uppflyttningen inte vara långt borta : )

    Han gjorde även kanonfina budföringar. 7a på Richterskalan när han dundrar fram över planen. Mattes gulleponke!

    Ebba var inte intresserad av annat än kisspaus och kanelbullar… Så det var hennes träningspass för kvällen. Men hon får liksom göra lite som hon vill på äldre dag. Det har hon tagit fasta på, den lilla rackarungen. Selektiv hörsel har hon även lagt sig till med. Men jag tycker inte att det gör så mycket. Man får ha lite egen vilja när man snart är 10 år och genomsnäll!

     

    I helgen ska jag till Kalmar och tjoa till det med mina kusiner. Är svansledig så bonusmatten Tina ska vara barnvakt.

     

    Ha det gott så hörs vi snart!

    PS. Bifogar ett foto från Augustikannan som mamma och pappa tog

     
     
    Ingen bild

    Tanthor

    22 augusti 2008 22:46

    Tjenare Alfred och grattis till framgångarna! Tack för tassavtrycket på bloggen :)Alltid kul att höra ifrån dig. Just nu är läget under kontroll men matte har nästan fått ett nervöst sammanbrott på mig under veckan. Jag gick nämligen och blev halt, vet inte vad jag gjort men ont gjorde det ska du veta... Matte har ju tänkt att jag ska starta på rottis-SM (vilket påhitt), ja ja det ska allt bli ganska kul visa upp sig där bland alla snygga tjejer tycker jag... Döm om förvåning men hältan gick över bara så där så nu går jag på alla fyra igen :) Himla tur alltså! Ska bli himla kul att ses om några veckor, då får vi ge järnet i ringen så brumbjörnsmormor blir stolt över oss! Hälsningar från tokbrorsan Tanthor

    Från
        Kom ihåg mig
    URL

    Säkerhetskod
       Spamskydd  

    Kommentar

    Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

    Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

    Av Lina - 11 maj 2012 12:45

    Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

    Av Lina - 8 maj 2012 12:41

    I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

    Av Lina - 28 april 2012 19:54

    Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

    Av Lina - 23 april 2012 21:40

    Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

    Presentation

    Fråga mig

    2 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
           
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    <<< Augusti 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards