Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Lina - 14 juli 2008 21:57

Huset är snart färdigmålat och medan Ebba hänger på reggae café på Djurgården med Tina håller jag och Alfred till på militärområdet i Skillingaryd på det årliga rottweiler lägret.

 

Huuuuuuur kul som helst har vi! Cirka 130 stycken rottweiler på en och samma plats -en mäktig syn vill jag lova!

Jag visste att Alfred var en härlig hund förut, men nu… vilken guldklimp han är!

Lilla älsklingen jobbar som tusan och ger järnet och vi har så otroligt roligt! Både igår och idag har vi kört flera spår, uppletande, budföringar och lydnad. Alfred ger allt han kan i alla kategorier. Då vi har mest rutin i lydnaden går den följaktligen bäst, men han gör alltid sitt bästa och jag är så lycklig över att den är ”Du o jag Alfred”. Mattes svans och älskling! Är noga med uppvärmning och nedvarvning som vanligt och kör inte 100% men det känns bra att ändå kunna köra på hyfsat.

 

Vi kör från 9 på morgonen. Börjar med spår på tilldelad mark. Fortsätter med uppletande osv… Sen brukar vi ta en promenad och rasta av hundarna. Idag hittade vi en liten sjö mitt i skogen som hundarna kunde svalka sig i. Framåt kvällen har vi samlats igen för lydnadsträning så vi har verkligen tränat från morgon till kväll, även om vi vilat hundarna mellan passen…

 

Vi är ett skitgott gäng om 8 ekipage. Några är återkommande från förra året och det är superkul att träffa dom igen och träna ihop. Vi hjälper varandra och kommer med matnyttiga tips och det är kanon att ha nya ögon på sig som inte är så hemmablinda.

Susanne och jag har samåkt hittills men imorgon och på onsdag ska Alfred få vila lite. Imorgon kommer Brumbjörnarna och på onsdag har man lagt in en vilodag. Men på torsdag kör vi igen och jag tror att vi kommer bo över en del nätter då. Det är ju lite aktiviteter om kvällarna och lite festande ska vi också hinna med!

Men nu ska jag slänga mig på tv soffan och slappa lite innan vi går och lägger oss. Alfred har redan slocknat. Som ni ser på bilden blir man vääääldigt trött av träningsläger…;)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards