Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Tänkvärda ord

Av Lina - 9 juli 2008 11:17

Är lite oinspirerad att skriva just nu, men jag hittade detta på Marinas hemsida (www.tasstaget.dinstudio.se) och tyckte det var tänkvärt...



Hundens bön.

Jag lever ungefär 15år.

Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig.

Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.

Gör mig lycklig, du är hela mitt liv.

Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen, jag har bara dig.

Tala med mig fast jag inte förstår orden, jag blir glad utav att höra din röst.

Kom ihåg att att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig. Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka på dig.

När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.

Ta hand om mig när jag blir gammal, kom ihåg, du blir också gammal.

Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.

Jag älskar Dig!


Din Hund.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^
Din hund

Han bad inte att få komma till Dig.
Han bara kom för att Du ville ha honom.
Han kom till Dig för att ge Dig vänskap
då andra sviker, sympati då andra är emot Dig.
Han kom för att ge Dig kärlek
Då du känner dig utelämnad,
sällskap då Du är ensam.

Han gör Dig på gott humör då Du är ledsen
tar emot Dig med glädjetjut

då du äntligen kommer hem.

Han är någon som behöver Dig,
någon att smeka, leka med
och ha roligt tillsammans med.
Han är beroende av Din omtanke
och din kärlek.
Han protesterar inte då du missförstår honom
Han är utlämnad till Dig
på gott och ont.

Han ger Dig sköna,
avkopplande promenader.
Han ger Dig sällskap.
Han ger Dig kärlek och glädje.
Han vaktar och skyddar Dig.
Han varnar om främmande kommer.
Han överger Dig inte så länge han lever.
Han ger dig trygghet.

Vad ger du?


En dikt av Anders Hallgren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards