Direktlänk till inlägg 21 juni 2008

Sill, skit & strömavbrott…

Av Lina - 21 juni 2008 18:44

 

Igår samlades ett gäng vänner hemma hos mig för att fira Midsommar. Tolv vuxna, tre barn och sex hundar. Fullt hus med andra ord, men oj så trevligt!!

 

Vi började med en sill lunch vid 14 tiden, följt av jordgubbar med hemmagjord glass a la Lina.

Vädret var typiskt Midsommar väder, alltifrån hagel och åska till strålande sol…

På kvällen grillade vi, spelade kubb och lekte lekar. Fula Berta var nog dagens, läs nattens, asgarv! Ni som känner till det vet vad jag menar…  

Vi somnade väl kring 01,30 och helt otippat var jag uppe och hoppade halv åtta.

 

Jag, Helen, Yvonne, Elin, Robban och Fredrik som var dom som sov över skulle precis sätta oss för att äta frukost när Elin kom ut ur badrummet med den underbara nyheten att det var stopp i toan. Shit… Bokstavligt talat…

Försökte köra igenom proppen med en slang utan resultat. Ringde rörmokare som inte hade jour, sen ringde jag pappsen som kom med verktygslådan och stora gummihandskar. Vi lyfte av toastolen och fick bort proppen. Inte en sysselsättning som toppar listan dagen efter nubbe o sill om ni hajar. *ulk*

Men det kändes fint och nästan lite lyxigt att kunna gå på toan igen. Jag ska tacka toaguden varje gång jag spolar hädanefter!

 

Yvonne och jag tog en promenad med Ebba och Alfred efter det att vi rensat avloppen och avtackat pappa rörpular’n. skönt att gå i skogen och bara höra hundarnas nosande och trädens sus…

 

Efter det var det lunchdags. Gott med lite buffé från gårdagen!

Mitt i matlagandet gick strömmen. Ja men, varför inte tänkte jag… Lite primitivt leverne med utedass och sånt får en bara att komma ner på jorden.

Amish livet måste vara fullt med uppfinningsrika männsikor för ooooj så handikappad en svensson kan blir utan el!

Strömmen var borta i ca tre timmar och kom precis tillbaka. *PRISA GUD*

Faktum är dock att man går ner i varv som tusan när man inte kan göra något särskilt. Nog blir man lite rastlös. Så jag åkte iväg med lite tomglas. Tur att det går att få upp garageporten utan fjärrkontrollen. Stod där som ett fån med lilla fjärren och svor innan jag kom på vad det röda lilla snöret var till för.

Lite värre att få ner den dock, men efter lite fiffiga Macgyver trix stannade den kvar i position.

Åkte till Konsum och köpte flingor, vattenmelon och lite andra icke strömkrävande kvällsmat förslag. Införskaffade även flugfångare för jag tror hela smålands flugor flyttat till Hundshult... men nu ska dom alla få fastna i klister på Linas fönster, hehe;)

Tack o lov lite batteri kvar i laptop’en så att jag kunde blogga lite! Men nu ska jag nog slötitta lite på tv. Det är Bullerbyn på Tv4 Film. Astrid Lindgren rules!!

 

Hoppas ni alla haft en härlig midsommar afton! Tack o hej så länge…

 
 
Karin

Karin

23 juni 2008 14:28

Jasså ni klarade att fira midsommar utan mig då? :o)
Poppeman repar på sig och minskar i omfång. hehe Igår fick han ett spår och gissa om han var lycklig?!

http://www.tjasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards