Direktlänk till inlägg 20 maj 2008

Hej svejs

Av Lina - 20 maj 2008 13:37

Det har varit en ganska lugn helg. På tiden!

På lördagen gick Elin och jag på A6 och shoppade. På kvällen åkte vi ut till mig och grillade. Tina var också med. Hade jättetrevligt!

Elin skulle med och spåra på söndagen så hon och Inka sov över. Vi passade på att göra lite drinkar drack lite jordgubbs bubbel. Mums mums med sommar!

På söndagen bar det iväg ut i skogen med Susanne och Petra -spår. Koncentrerade oss på klurigheter och lite spetssvinklar. Ebba fick ett fältspår med köttbullar. Det tyckte hon var trevligt och gick i kärnan som en liten stjärna, hehe.

Alfred har ju strundtals gått upp med  lite med huvudet när han spårar så nu är det totalt bannlyst med snitslar i hans spår för i lördags var det sååå tydligt att det var dem han vindade. Lite bevakning som spökar;) Men i övrigt gick han bra. Hade lite svårt med spetsarna men vi har inte tränat så mycket på det, så man kan ju inte begära att han tycker det är skit enkelt.

Det är ett bra gäng som spårar ihop. Väldigt roligt och hundarna är olika så det ger väldigt mycket. Alla har liksom sina knep och knåp och finurliga tips. Superkul!

Igår var vi på klubben. Problemhundslösning med Petra. Passade även på att träna lite lydnad. Det börjar blir jobbigt att ha Alfred i vila. Han är frustrerad och det märks i lite dumheter så som att han kan få för sig att skälla ut hundar och folk som går förbi för nära bilen. Knasboll! Jag blev förbaskad på honom igår. Hörde honom från långt håll så jag bad några om hjälpa att gå förbi nära bilen när jag stod gömd, men givetvis kände han väl det på sig och satt där som ett litet ljus. Jaja… Förhoppningsvis en fix idé men matte kommer lacka sönder om det händer igen. Ett visst mått av skällande vid enstaka tillfällen är väl en sak men det får inte blir nån vana, eller rättare sagt ovana…

Skönt att man får börja trappa upp träningen nu alltså!

Tränade lite skott också. Ingen reaktion på Alfred i vanlig ordning, men jag ska aldrig sluta träna det. Ebba var ju totalt oberörd tills hon var typ 3-4 år. Visserligen lite skillnad när man nästan får nyårsraketer på sig, men i alla fall…


Pratade med Vira igår. Alfreds mamma Brumma ska bli filmad av tv idag. Häromdagen var hon i tidningen också. Kändismorsan kan ni läsa om här, hehe: http://www.vf.se/Nyheter/Karlstad/2008/Maj/Vecka-21/Nu-kortas-koerna-for-krassliga-katter.aspx

Återkommer med en länk till tv klippet om jag kommer över det:)

 

På återseende!

   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards