Alla inlägg den 18 april 2008

Av Lina - 18 april 2008 08:42

Vaknade klockan fem av en liten tass på näsan. Gizmo tycker att man ska gå upp när det ljusnar… Han är ju superkelig när jag går och lägger mig och bitvis under natten buffar han på mig med huvudet och spiiiiiinner:)

Han börjar bli riktigt fin i pälsen nu och fäller inte alls lika mycket och börjar blänka:) Satte på honom ett fästinghalsband i onsdags så nu luktar det citron och eukalyptus i hela huset! Hundarna har ju också örthalsband på sig så jag tror att varenda insekt kommer flytta från Hundshult.

Det går bättre för var dag med Alfred. Gizmo fräser iof på honom, men inte lika mycket som tidigare. Jag var inne på Djurmagasinet igår. Där har dom en maskin som trycker upp namnbrickor att hänga i halsbandet. Gizmo fick en 8-kantig röd med hans namn på ena sidan och tfn numret på andra. Så i helgen ska han nog få gå ut en sväng, om han vill såklart. Han har ju bott hos oss i 2 veckor nu och han är redan väldigt bunden till mig, så jag tror inte det är någon fara. Han kommer nog hålla rent på sork och möss för jädrar vad flugor han dödar –och äter upp… Superpraktiskt för Ebba är ju rädd för flugsmällare :)


Hade vm i kel med Alfred och Ebba i morse. Alfred pussades som tusan, blir ju så lycklig när det är morgon, så jag hade hunddregel upp i näsan typ. Fräscht...  


Sms’ade med Karin i Blekinge i morse. Vi får fin besök från Sveriges trädgård sista helgen i april. Ska bli skittrevligt!! Blir nog lite grilla och vin på altanen den helgen!
Helen –om du läser detta – se till att dra ihop sökgänget för träning den helgen! Karin och jag vill hänga på:)

 

Pratat med Susanne idag, Jessis matte. Jessi är ju Alfred flickvän. Hennes operation (kastration) hade gått bra igår. Men hon diggar inte tratten. Alfred skickar lite cyberpussar...

 

Imorgon på dagen är det spår och lydnadsträning. På kvällen är det 30-årsfest för Sophie och Anna. Temat är maskerad! Ska bli skitkul!

 

Tjipp o hej så länge

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards