Alla inlägg den 11 april 2008

Av Lina - 11 april 2008 13:53

Tänkte bara ifall nån var intresserad av hur en titthålsoperation går till:)

http://www.animalartroclinic.se/Artro/arthro.htm

Av Lina - 11 april 2008 11:53

Igår kväll var det lydnadsträning hemma på åkern.

Började med en lång platsliggning. Kör ju en del dolda nu, men Alfred ligger där så lugnt så.

Med tanke på dem kommande titthålsoperationen och att han går på Metacam så får vi skjuta på tävlingarna. Men vi tränar på med det som lämpar sig så hoppas vi dra på lite tävlingar senare i säsongen! Det mesta sitter väl bra tycker jag, men jag vill känna att han går på 10’or på träning så vi inte ger oss iväg på tävling och pajar en massa…

Ska anmäla oss till spårlägret i sommar iaf. Jag skulle tro att han är ok då, och är han inte det så gör vi det som en utflykt helt enkelt! Det är inte så lång konvalescens på titthålskirurgi. Man gör ju inga stora snitt eller öppnar upp en massa.

Bra att det är sommar snart för då kan vi köra vatten träning själva! Susanne bor ju bara 5 min bort och hon har egen brygga så vi får komma dit har hon sagt:)

Visserligen har jag ju sjö vid tomtgränsen, men min lilla brygga/flotte i sjön känns inte så stabil, hehe… Men funderar på att köpa en liten båt, men det får bli ett senare projekt!

 

Ikväll ska jag lägga mig tiiiiiiidigt!!! Får gå upp i ottan imorn för att åka till Nybro.

Ebba ska vara hos mamma och pappa i stugan i helgen. Blir mysigt för henne. Som vanligt kommer hon inte att röra sitt torrfoder. Fast det är inte så konstigt för pappa ser ju till att hon blir mätt på ost och korv typ, haha.

Alfred hänger alltså med matte på minisemester:)

 

Jag har ju inte skrivit detta tidigare, men jag har blivit med katt!

Jojjomen!

Gizmo heter han. Vet inte exakt hur gammal han är, men dom på Djurens Vänner sa 2-3 år. Han verkar ung i sättet… Nu är han både kastrerad, vaccinerad och id-märkt.

Han har varit hemlös tidigare och hade varit på katthemmet i 2 månader när jag hämtade honom… Satt där i sin bur och sträckte ut tassen genom gallret och lade huvudet på sne... Jamen vad gör man då liksom:)

Lite synd om honom ju och jag har saknat att ha katt. Man måste ju ha en katt när man bor på landet ju;) Det är ju dessutom praktiskt om dom håller undan möss!

Nu finns det ju inga papper på honom men han ser ut som en Abessinier. Han är viltfärgad (hare typ) med svarta pigment i läppar, trampdynor, tigrerade ben och lite leopardmönster på kroppen. Jättefin! Jag lägger med en bild. Nu behöver han bättra på både hull och pälskvalitet, men det reder sig!

Han ska få vara inne några veckor, sen får vi se om han gillar att vara ute. Det gör han nog, bara han vet att han har ett varmt hem med god mat att komma tillbaka till.

Han är fortfarande lite rätt för Alfred. Ebba bryr sig inte så mycket. Det var såklart superintressant första dagen och Ebba gick omkring sneglade på katten. Hon är så rolig att iakta då. Smyger liksom och hon växlar mellan att ta steg i slow motion då ett steg tar typ 15sek. Hon vänder bort blicken och tittar inte direkt på katten, allt medan yttersta tippen av svansen tokviftar! Som om inte katten kan se henne…knasfia:)

Alfred är inte lika diskret om man uttrycker sig milt. Han är på inget sätt dum eller så men när 48kg hund vill leka, ja då märks liksom det. Han knorrar och pratar och gör lek inviter så det smäller i golvet. Katten hajar inte riktigt det där för han fräser och då blir Alfred ännu mera angelägen att milda hans ilska genom flera ljud och inviter till bus. Men dom är nog kompisar snart.

När jag går och lägger mig och släcker hoppar Gizmo upp bredvid min kudde och keeeeelar för allt han är värd. Han kastar sig på ryggen och spinner så det skramlar i hela katten. Sen pussas han också. Det är som om han är tacksam…

Ikväll ska mina föräldrar komma förbi och hjälpa mig sätta upp en badrumsspegel, så jag hade tänkt att dom får träffa honom då. Liten surprise;)

 

Nu ska jag åka och titta på utemöbler!

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards