Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Rubrik saknas

Av Lina - 13 mars 2008 16:45

Ja, ikväll blir det till att packa. Ska vara i Tranås på utbildningen kl.18 imorn så vi åker direkt efter jobbet. Sista passet på söndag slutar först kl.17 men det ska bli kul att åka. Även om jag är skiiiittrött och behövt en lugn helg på sofflocket…

 

Fick ett härligt mms av Vira häromdagen. Det är Alfreds fina mamma Brumma som har stilstudie i skogen. Med tjänstetecken o allt. Är hon inte fin så säg! Ingen liten tanig morsa heller, här jävlar finns det ”muckler”! Jojjomen!

 

Imorn kommer det sängleverans till Hundshult. Ska bli skönt att slippa trängas med Ebba-element och Alfred-snarkberg i en 1,2 säng i gästrummet…;)

Ebba är ju lite försynt och frågar alltid om lov innan hon hoppar upp i sängen, även om det är mitt i natten. Då vaknar man av att man ”känner” två ögon på sig, och där står hon. Tokviftar på svansen men ger inte ifrån sig ett pip. Så säger jag att det är ok, då lägger hon sig försiktigt vid fötterna. På sin höjd trängs hon lite eller lägger huvudet på mina ben.

Alfred har en annan taktik. Man vaknar helt enkelt av att man har en rottweiler sig. Pussandes och dreglandes och allmänt överförtjust. Goseponken! Det är ju sååå mysigt att ligga lite nära en stund tycker Alfred som ofta myssnarkar lite extra högt, särskilt när man kliar öronen. Han kör liksom in hela huvudet mot halsen på mig och trycker nosen mot huden, sen blåser han utåt medan han pussas. Ja jösses. Så gosar han så en stund, sen blir det ofta lite för varmt. Han sover sällan i sängen, ligger oftast bara en stund och kelar.

 

Idag har det varit både smörgåstårta och vanlig tårta på jobbet. Smörgåstårta är jäkligt gott!

Nu ska jag avrunda! OM jag inte hinner blogga i helgen så kommer en rapport på måndag om utbildningen.

 

Voff o sånt

/Lina

 
 
Karin

Karin

13 mars 2008 18:11

Ha det så trevligt i helgen! När ska du kolla kalendern sen då? ;-) Gött med ny säng... efter att ha kollat på Rent hus (äckelprogrammet) så kan jag meddela att jag också vill ha ny säng, nya kuddar, nytt täcke osv osv. hehe

http://www.tjasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards