Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Lina - 12 mars 2008 15:53

Hämtat bilen nu. Inga vibrationer längre. Skönt:)

Mindre skönt att lägga ut tvåtusen till utöver servicen. Men bromsar är ju en ganska viktig del på en bil...

Som väl var fanns det chokladbollar på kontoret när jag kom tillbaka. Tröståt en och återgick sedan till arbetet.


Ikväll SKA jag hinna städa lite. Usch o fy vad smutsigt det blir hemma när det är dåligt väder. Måste snagga Ebba nån dag också. Hon är ju så söt gullegrynet, men hon ser ut som en bollmopp. Nä, inte golvmopp. Utan själva moppgrejen korsat med en badboll. Hennes päls växer typ rakt ut innan den blir lång nog att lägga sig, så hon ser lite knubbig ut och det gillar ju ingen tjej;)

Får se om jag hinner före helgen, annars får det bli nästa vecka för i helgen ska jag och voffs åka till Tranås på min instruktörsutbildning. Vi ska samåka med Linda och hennes schäfertik Tequila. Alfred blir nog nöjd med att få lite dambesök i bilen. Kommer väl sitta där och himla med ögonen och nosa på hennes öron. *Charmören* Ebba ska få åka i baksätet på en pläd med sin krocksele på sig. Sötisen, då är hon nöjd;)

Av Lina - 12 mars 2008 07:55

 

Fick mail från Anna igår. Eriks (en väldigt nära vän till Anna, och jag känner honom lite också) pappa har omkommit i en skidolycka i alperna. Tankarna går till Erik. Beklagar din förlust…

 

Fick penicillin för mitt lilla hundbett. Benet är svart, lila, blått. Skitsnyggt för övrigt...

Sen dök det upp ett stort blåmärke på handen igår. Ingen aning om hur det hamnat där för jag har inte slagit mig? Det har nästan försvunnit idag. *Hmmm*

 

Ja, bilservicen gick fint. Behöver byta lite bromsskivor snart, men det kommer ju förr eller senare. Får väl ta det när jag byter däck tänkte jag.

Sen har det vibrerat väldigt i bilen så idag åkte jag tillbaka och då är det nåt med att handbromsen ligger på och bromsar ena bakdäcket. Bromsbackarna (?) har gått sönder.

Bilar, dom ska bara gå! Killarna på verkstaden sa dock att det var tur att det inte hände något när jag körde för då hade hela skiten kring bromsarna pajat. Man ska ALLTID dra i handbromsen, som 17 tydligen;) Får hämta bilen på lunchen idag. Halleluja. Sen får vi hoppas att allt funkar som det ska.

Men det finns ju som sagt värre saker här i livet.

 

Pratade med uppfödare Vira igår:) Alltid lika trevligt!

Ska boka in en tid för slutkoll av Alfreds ben. Han är ju symptomfri men beträffande denna coola kille säger inte det så mycket;)

 

Fick även ett mail från en kompis som berättade en annan otroligt rolig nyhet, men det är fortfarande lite inofficiellt så jag ber att få återkomma om detaljer:)

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards