Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Måndag igen

Av Lina - 10 mars 2008 07:57

Helgen har varit ganska späckad.. I fredags kom Tina. Vi åt och tog lite vin till Let's Dance. Blev en ganska tidig kväll.

På lördagen åkte jag till A6 på dagen och shoppade lite grejer på IKEA, var och köpte den där spinningcykeln samt en boxsäck. Nu ska det bli hemmagym i Hundshult!

Vid två tiden kom det tre hundkompisar och deras hundar så vi gav oss ut och spårade hela eftermiddagen. Lade ett långt spår till Alfred med tre apporter plus slut. Liggtid, en dryg timma. Han gick jättefint! Ebba fick göra uppletande och satt i övrigt mest i mitt knä och tiggde fika. Efter det tränade vi lydnad hemma på åkern, så jag gick inte in förrän halv sju.

Då var det mat, soffa och tv som gällde. Zappade mest, men såg det mesta av Melodifestivalen. Carolas min när hon inte gick vidare var lite obetalbar...

Somnade vid tio halv elva tiden och sov till, hör och häpna, 10:40!!! Vet inte när jag sov så länge sist. Väldigt skönt! Var dock uppe en sväng vid halv sex och torkade spy. Alfred hade ätit lite pinnar som nu kom upp igen…

Jag och Elin hade bestämt att vi skulle åka till Helen vid tolvtiden, så det gjorde vi. Väldigt trevligt! Gick en liten sväng i skogen med hundarna och valparna -6 stycken knubbiga dobermann valpar. Alfred tyckte dom var såååå gulliga! Ebba och Elins hund Inka var lagom imponerade och fräste åt dom så fort dom kom i närheten. *kärringar* 

Idag är bilen på service så igår drog jag ut slangen och högtrycken och tvättade bilen. Kan inte med att lämna in den täckt av lera.

Var även inne hos grannarna och åt söndagsmiddag. Jättegott!

Dom var hundvakt åt Mulle, en hund som trodde Lina var en inbrottstjuv så han bet mig i låret. *aj* Idag har jag två bitmärken och ett blåmärke på ca 7cm i diameter. Knashund! Nåja, det går väl över. Ringde till Vårdcentralen och dom ville absolut titta på det och gemig penicillin. Det var värst...

I morse kom Garageportexperten och satte in en ny motor så nu funkar porten som den ska. Fått nya fjärrkontroller o allt.

Håll nu tummarna att det inte är nåt stort fel på bilen.

 

Kram o hej så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 28 augusti 2012 12:14

Jo men hej, nu var det ett tag sedan!Funderade ett tag på att sluta blogga helt, men nu måste jag bara berätta om hur bra det har gått  Helgen den 11-12 augusti var det Tjänstehund Certprov för Märtas del och hon klarade det! 18 månader och 2 dagar g...

Av Lina - 11 maj 2012 12:45

Häromdagen fick jag äntligen tag på några hönor! Som jag letat… Det var Kirsi som ringde och hade sett ett inlägg på facebook att jag sökte hönor. Hon hade beställt 10 stycken och jag kunde få köpa av henne. Så det gjorde jag! Tre stycken Brun...

Av Lina - 8 maj 2012 12:41

I helgen genomförde Märta och hennes syskon MH. Vi åkte upp redan på fredagkvällen och anlände i Ölme och släkten vid 20-tiden. God mat och dryck samt gos med valparna var temat för kvällen. Herregud vad fina dom är! Det säger man ju varje gång, men ...

Av Lina - 28 april 2012 19:54

Idag har jag och vovsen varit på Jbk och gått lydnadskurs för Mona Kjernholm (www.kjernholm.se) . I en grupp om 7 ekipage som alla är kanontjejer blev det en superkul dag fyllt av glada tillrop och seriös hundträning!  Märta och Alfred fick en runda ...

Av Lina - 23 april 2012 21:40

Ikväll har det vankats både långpromenad och lydnadsträning. Åkte upp på måndagsträningen på klubben för att köra igenom svansarna lite.Märta fick dessutom en bevakningsövning med Eva som figg. Ljud fick det bli och hon tog det fint! Behöver träna me...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards