Alla inlägg den 15 februari 2008

Av Lina - 15 februari 2008 11:13

Gött med fredag ellerrrrr!!!


Otroligt skönt att gå i skogen på morgonen nu. Ebba fick syn på ngt djur i skogen idag och tänkte sticka. Tog några studsande hopp, a la gasell... Jag rev i ett "NEJ!" så det ekade bland träden. Ebba tvärstannade och kom tillbaka. Duktig tös, sa jag och klappade om henne. Gamla kärring, kuta iväg sådär!

Sen vände jag mig mot Alfred som såg helt ledsen ut:( Han tittade på mig som om "jag har inte gjort något, matte". Plutte älsklingen... Han fick pussar och en förklaring att du eeeeee såååå duktig:)

Detta tog båda hundarna till sig och vi trippade vidare över mossan...

Känns som att gå i en trollskog...hög frisk luft, lite dimma och marken var täckt av frost och dimma.... *myyyysigt*


Gårdagen i hundgården hade gått fint förresten!

Alfred har lärt sig luckan redan:)

Båda hundarna var jättetrötta på kvällen. Ebba ville INTE följa med på nån promenad! Jag har minsann varit ute så det räcker sa hon och gick och rullade ihop sig i sängen...

Alfred är ju alltid på g, oavsett om han är jättetrött eller ej... Just nu behöver han huvudgympa mer än något då han inte får så mycket fysisk aktivitet. Men vi tog en promenad in till "byn" och tillbaka, lite lagom. Mötte grannen Torbjörn och hans hund Wille. Wille tycker inte om Alfred...inte alls faktiskt...

Igår kom dom lite för nära varandra och Wille ville (hihi) tugga i sig lite rottweiler fick han för sig. Men Alfred tar ingen skit så han bet ifrån! Ja, inte bokstavligt men han röt till j-vlar anåda!

Apropå ordet "anåda"... Det låter lite som "analklåda" och det är ju enligt reklamen jättevanligt. *ysss* 

Måtte gudarna vara nådiga och bespara mig sådana besvär:/

Parentes...


Knäppte ett kort med mobilen när snickarn höll på häromdagen. Visar det så länge så återkommer jag med fler. På denna bilden är inte luckan ditsatt ännu. Den placerades strax till höger om fönstret...


Håll för övrigt tummarna för att det inte är nån kö till biltvätten på lunchen. Kör för tillfället omkring i Smålands lerigaste bil... Säkert jääättebra för lacken... *not* Tur att jag bokade om servicen. Hade inte kunnat med att lämna in den som den ser ut!


TIPS TILL ALLA  HUNDÄGARE, ELLER NI MED SMUTSIGA UNGAR;)

Företeelsen Cillit Bang! Har testat detta s.k fantastiska rengöringsmedel och det är faktiskt riktigt bra! Så stick iväg och köp det nu och njut av att faktiskt få golvplankorna rena;)


Ha en trevlig helg alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards