Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Lina - 8 februari 2008 07:58

Ja då var det äntligen fredag igen, ljuvlig veckodag!


Är tröööööött idag...

Tina är i Sthlm sen igår och jobbar.

Så efter jobbet igår åkte jag och vovvarna en sväng och hejade på brorsan som var hemma på blixtvisit. Ååååh vad glada dom är i Hampus! Träffade även mamma och pappa som varit i Thailand i två veckor. Hur bruna var dom då...


Åkte sen en snabbis till Konsum, hem och gick ut med hundarna, sprang över golven med dammsugaren, städade badrummet. Sen kom Helen förbi en sväng. Satt och babblade en stund. Hon hade varit och parat en tik. Tror Alfred kände det, det lilla pervot, för han nosade lite extra på Helen. När hon åkte fixade jag lite pasta med köttfärsbiff i nån elegant sås *not* och sjönk ner i soffan...Tittade på tv till halv tolv typ...vilket är väääldigt sent för mig. Brukar lägga mig vid tio på vardagar. Men man ska ju inte lägga sig förrän man är sömnig har jag läst.

Släppte ut hundarn en snabbis på gården innan vi gick och knöt oss. Båda vovvarna la sig i sängen bredvid mig. *Sötnosarna*

Så jag somnade jättegott! -Tills klockan var fyra...då väckte Ebba mig. Hon mådde illa och spydde två gånger..Stackars:( Bara att gå upp och torka golv... Tack gode gud att hundars spy inte luktar spy, om man säger..och det är inte stora mängder heller. Människospy är nog det äckligaste som finns!

Nog om det trevliga ämnet;)


Ebba var iaf pigg och glad i morse och åt sin frukost med god aptit så det är nog ingen fara med henne:)

Alfred är ju alltid skithungrig. OM han nån gång skulle matvägra, då blir det plingplong taxi till sjukan, för då är det nåt seriously fel;)

Hemma hos oss går det till så att Ebba får sin mat först (såklart, hon är ju äldst). Hon äter på kohuden mellan köket och vardagsrummet medan Alfred äter inne i köket. Eller, ja, planlösningen är lite öppen, men skitsamma!

Alfred äter förstås mycket fortare än Ebba och när han är färdig ställer han sig bakom frysen och kikar försiktigt fram för att se om Ebba ätit klart. När hon gjort det och backar undan från skålen smyger han fram -jo, det ser skitkul ut. Han liksom jogga på tårna, helt ljudlöst och slickar rent i skålen. Detta har han gjort VARENDA måltid sen vi fick hem honom. Först dagarna prövade han såklart att smyga fram innan Ebba var färdig, men det gör man inte om fick han lära sig...*s*

Ebba körde sin Yoda teknik ett par gånger a la "Jugde me by size you do" och så var det med det;)

Som väl är tar ju Alfred det hela som en man och inser att man ska respektera kvinnor, annars går det åt....;)



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards