Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Lina - 4 februari 2008 12:38

Hallå ja!


Gammal kärlek kostar alltid... Matte börjar tycka att det går troll i hundarnas behov av att åka till veterinären.


Precis varit hos veterinären med Alfreds öron. Han fick öroninflammation för ett par veckor sedan så idag var det dags för återbesök.

Kan väl knappast vara nödvändigt tänkte jag, då han fått droppar i två veckor. Men väl hos veterinären konstaterades det att han behöver behandling i två veckor till. Jävla skit. Tack gode gud att man har försäkring för bara återbesöken kostar annars 350 kr...


Nåja, vad kan man göra. Alternativet är ju att låta honom ha ont och det går ju inte. Mattes lille plutt:)


Folksam tog sån tid på sig att svara på direktregleringen att jag frågade om jag kunde ta det vid nästa återbesök. Då säger tjejen i receptionen att ja, det är ju ok för hon känner ju igen mig...  I och för sig trevligt, men det känns som om man varit där ganska mycket;)


Alfred var jätteduktig under undersökningen och tyckte det kittlade dödsskönt när sköterskan masserade ner örondroppar. Lade huvudet på sned, gav ifrån sig snarkande ljud, skelade med ögonen och såg allmänt efterbliven ut *skratt*

Lille gubben:)

Ulf (vet.) och de andra två (en sjukvårdare och en vet.student) som var med i rummet skrattade och tyckte att det var trevligt med en rottis som inte morrade och betedde sig illa. Ja, han gillar att var här sa jag stolt.

Sen ruskade Alfred på sig så det flög örondroppar, slem och annat (läs öronvax) i halva rummet. Nice... Jag som hade jobbkläder på mig. Svarta byxor, skjorta och kavaj. Smart drag för övrigt... Nästa gång blir det regnställ och visir till mig och en haklapp till vovve.

Väl färdiga spatserade vi ut till receptionen för att få tid för återbesök och hör och häpna men där stod det ett ufo!!

Jo, det trodde Alfred i alla fall! I verkligheten var det en snäll farbror som hade kryckor. Men som sagt, en hund ser ju saker på lite andra sätt...

Följden var att Alfred lade av en serie med rejäla och dova skall som mera lät som ett långt "buuuande". Gubbfan lyfte nog en decimeter från golvet.

Jaha, så mycket för det skrytet om den snälla rottweilern;)

Jag ursäktade mig till gubben och förklarade att min hund nog inte träffat någon med kryckor förr. Han bara skrattade och berättade att han har 5 stycken mastiffer hemma, så han är van. *puh*

Gubben fick i alla fall lite pussar på handen som ursäkt. -Av Alfred alltså;)


Sen var det till att slänga sig in i bilen och susa tillbaka till jobbet! Lämnade tillbaka vovvarna på dagiset först såklart. Ebba hade varit med i bilen. Hon hade väl blivit förkrossad om inte matte tagit med henne.

Ebba som åt kadaver igår (eller vad det nu var) har mått illa och spytt hela natten. Lilla gumman... Fattar inte hur en hund kan ena stunden rata dyrt hundfoder för att andra stunden äta både skit och halvruttna djur?! kan ju knappast vara godare. Hon fick lite majsvälling igår kväll och likandant i morse. Få se om det lugnar sig. Men det gör det väl. Pigg och glad är hon i alla fall, den lilla tanten:)


Tillbaka på kontoret slängde jag i mig lite mat och bytte några ord med Anneli Damberg som var förbi och hämtade lite JBK lotter.


Ja, det var min lunch det. Skönt med en rast;)

*pust*

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards