Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Lina - 3 februari 2008 16:15

Ja då var det söndag IGEN! Att det ska vara så omöjligt att få en helg som känns lååååång. Nåja, det tyder väl på att man har haft en bra helg antar jag...

Har precis ätit lite söndagsmiddag bestående av laxfilé, rostade rotfrukter och sallad. Himla gott med lax!


Som planerat var fredagkvällen lugn. Tv och god mat. Sen kunde jag inte somna(!). Lite ovanligt för på fredagar brukar man ju vara skiiiittrött. Sista gången jag tittade på klockan visade den 04.57:/

Men sen slocknade Lina till slut och tur var väl det för när klockan slog 08.30 ringde Alfreds mat o sovklocka;)

-Uppstigning! Ut och kissa, frukost..


För en gångs skull sken solen så vi gav oss ut. Men det blåste dock som fan!
Åkte en sväng till stugan och tittade till den lite. Mamma och pappa är i Thailand så vi tänkte vi skulle kolla så stormen inte orsakat nån skada eller strömavbrott. Men allt var ok.


Hyrde lite film och köpte lördagsgodis på vägen hem.

Tittade på  filmen och slappade lite sen gick jag ut och tränade lydnad med Alfred. Körde en hel del fjärr på långt håll. Gick fint. Tränade även lite på rutan. Han förstår det inte riktigt än, så jag börjar alltid med att lägga ut något, eller låtsas lägga ut något, innan jag skickar honom. Då går det jättebra;) Han tycker allt är jätteroligt och är så tacksam att arbeta med så vi har nog klart Lydnadstvåan.


Vid sex tiden anlände Elin och Robban. Inka var också med till Alfreds stora förtjusning:) Elin hade med sig efterrätt, en härlig ckokladtårta/kaka med både chokladmousse och chokladglasyr. Även dekorerad med silverkulor. Smakade gudomligt!

Vi lagade maten ihop. Det blev fläskfilé i ugn med banan, mango chutney i en currysås. Serverades med bulgur. Inte sista gången den rätten lagades i detta hushållet! Jäkligt gott!

Efter maten spelade vi TP, alltid trevligt med spel!


Idag vaknade jag av att en stor rottweiler la sig på mig och pussades som om vi inte setts på veckor:)

Efter en lång frukost åkte vi och lämnade tillbaka filmen, sen gav vi oss ut i skogen på promenad. Ebba hittade nåt äckligt i skogen som hon smaskade i sig. Så nu springer hon ut stup i kvarten och äter snö, gräs och spyr...

Alfred är trött efter promenaden och sover i biabädden bredvid soffan...


"Gammelmatte", Tina, tittar på vm final i bandy och är upprörd! Ser ut som Ryssland tar hem det hela... Tinas brorson Daniel spelar ju för Sverige så jag ska nog ska heja lite också!

Kram o hej så länge

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards